Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettstorvalpar-c300-serien
Läst 781 ggr
Klas_B
0

236 Terrängbilar i Batch 2005:7

Niklas
0

Vad måste man göra med bilarna innan man kan köra dem på vägarna som civilt fordon? Registreringsbesiktiga? Något annat?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Beau
0

Hej Klas B!

Bra jobbat. Fortsätt att hålla ett öga på när auktionerna blir av.

egil
0

Inlägget borttaget i protest mot oväntad, oanmäld och oönskad reklam

av egil

Niklas
0

#3: Tack för svaret Egil!

Jag skulle vilja ha en 303:a. Fyra hjul räcker bra. :-) Förmodligen skulle den ändå mest stå.

Brukar man få chans att starta bilarna innan man bjuder på dem eller riskerar man att köpa grisen i säcken?

Vänliga hälsningar

Niklas

matte
0

Det brukar finnas tid till att starta och pilla på fordonen innan dom startar budgivningen. Är man lite vågad kan man pröva växlarna och rulla lite framåt och bakåt.

Men även jag har sett dom inte gjort en bra affär….

egil
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inlägget borttaget i protest mot oväntad, oanmäld och oönskad reklam

av egil

seekoman
0

Nu på senaste auktionen satt det inte batterier i dom flesta bilarna så det var riktigt grisen i säcken men jag hade tur och bilen gick mkt bra det var värr för bilen som stod brevid vatten i både tanken och förgasarna så dom kom nog inte därifrån på ett tag. Så om det går så teststarta så rekomenderar jag det. Ta med en kabelstump då det var många bilar som sakna nycklar oxå.

mikal
0

Vad brukar en bandvagn 206 gå på under en sån auktion?

B1n4ry
0

Det går nästan alltid att söka kredit om man har ett registrerat företag.

Det är "oftast" först efter femte ropet av en viss "modell" som man får köpa flera av samma artikel, just för att vi dödliga skall ha en chans att köpa något oxå. I Norrköping sist var det en budgivare som tog 20-talet 13-bilar, till mitt stora förtret, eftersom jag hade tittat ut en fin som jag ville bjuda lite mera på.

Men om/när det blir en ny auktion så blir det nog en 13-bil eller några 11:or…

Vi borde ju gå ihop några stycken och köpa en "klump". Står det t.ex en TGB11 utan motor precis före några fina så kan man ju ge ett "skambud" på skrotet men sedan köpa några fina exemplar till samma pris.

Jag köpte min C303 i Oktober i Norrköping förra året och det var spännande just det att man på ett eller annat sätt köpte grisen i säcken. Jag hade startat "mitt" rop men när vi sedan skulle åka så hade så många startat den att både soppa och batterier var slut. Men efter en tur till macken och med lite startkabelhjälp av killen som köpt bilen efter så kom jag iväg!

//B1n4ry

Klas_B
0
B1n4ry
0

Det där att dom samlar in nycklarna när auktionen börjar är väldigt bra. Jag såg det på Maskinbörsen i Ätran förra veckan. Förra året i Norrköping i Oktober när jag köpte min TGB11 så gjorde dom definitivt inte det och även i år i Norrköping så satt det nycklar kvar (i dom flesta gröna bilar iaf).

Sist jag var uppe så hade jag tittat ut en skåpbil som jag tänkte bjuda på men i den satt det inga nycklar ens tidigt på morgonen så jag kunde inte provstarta. Sedan när den var såld så tog köparen fram nycklarna och körde iväg. Hade jag vetat att det funnits nycklar så hade jag lätt bjudit över honom. Pratade sedan med en av Tovek-killarna och fick reda på att det hade suttit nycklar i den bilen men att "spekulanten" antagligen provstartat och sedan tagit med sig nycklarna. J-vligt fult gjort tycker jag… *grrr*

//B1n4ry

Klas_B
0
Niklas
0

Det här blev en bra och informationsrik tråd. Jag bokmärkt den.

Vänliga hälsningar

Niklas

volvo_viking
0

Det är kul att det fortfarande är ett sådant sug efter dessa bilar.

Kommer ni ihåg doften senast i Norrköping?

//Janne