Betyg sätt Defender 110
Jag personligen gillar den.
skala 1-10
1 inne i stan med mobilpratande ägare eller framför fina villan
10 i skogen eller med hästtransport
Har alltid gillat Landrovers stil och anpassningsbarhet
Har mest förtroende för modellerna före 99, alltså med gamla TD 300 motorn
Underbar!
Skall snarast möjligt skaffa en själv som förstabil.
//donSisu
För er som gillar Landrover, www.slrk.org

Visst är den fin. Men av den information som jag har är den en smula eller två överskattad. Engelsmännen säger saker som tex har du ingen oljefläck under bilen på morgonen så finns det ingen olja i bilen osv osv. Enligt en vetenskaplig studie så tillverkas i England dom kvallitetsmässigt 3:dje sämsta bilarna i europa före Italien och Ryssland. Så jag betonar på kvallitetsmässigt!! vilket inte har något att göra med hur genialisk en konstruktion kan vara. Med betoning på kan. (C)
Edit: Om jag skulle ha den att köra i skogen, så skulle jag nog hellre, om det fanns, köpa en penselmålad i M90. Skulle be att få ett defect exemplar med redan från början insparkade bulor i plåten(Aluminiumet i detta fall) för 1/3 av priset. Även om man har stora resurser i form av pengar att ändå lägga ut så känns en reva i lacken eller en bula i en sådan här bil en bra bit in i själen, för att spegla den tilltagande girigheten som tilltar jämnsides med resurserna man har för en leksak i skogen (C)
Edit 2: Har man börjat kan man lika gärna fortsätta, för att betygsätta bilen i detta utförande som på bilden, med all respekt för dom som har en annan uppfattning
Framför fina huset 9
I stan 10
I skogen 1

Har inte provkört en sån, bara provsuttit. Märkte att jag satt gott i den om jag inte hade nån vänster arm….

#8 hahaha så är de trångt som tusan