Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 1893 ggr
lfc
0

Kommande auktion

Nån som vet nåt om nån kommande auktion?……. nån här som var med i Kristinehamn, jag var där tyckte priset var lite högt på 11 bilarna, med tanke på skicket inte var det bästa.

egil
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inlägget borttaget i protest mot oväntad, oanmäld och oönskad reklam

av egil

Klas_B
0
B1n4ry
0

Min bild av dom senaste auktionerna är att priserna inte alls är så farligt höga, eller iaf inte extrema! Borde det inte gå att få en lista på vad ropen säljs för?

Jag gav 22' + moms för min TGB11 i Oktober -04 i Norrköping och det var ganska normalt pris där. Det fanns några rassiga som gick betydligt billigare (12 + moms) och en del som blev väldigt dyra. Även i April -05 i Norrköping så låg priserna i dom regionerna för bilar som iaf var rätt ok i skicket.

När det gäller 13-bilar så låg priserna strax över, kring 25 + moms men det var svårt att bedömma hur det "borde" utvecklat sig eftersom en köpare köpte nästan alla som fanns på April -05 auktionen.

TGB20/21 har jag för mig var betydligt dyrare, antagligen för att det är en lastbil med att ganska klart användningsområde…

Ett bra ställe att göra klipp verkade annars vara Grosshandlarn's auktion i Blomstermåka i våras. Där gick både terränbilar och 15kWA elverk billigare än vanligt!

//B1n4ry

Klas_B
0
lfc
0

Jo men här gick ju 11:orna för 25-30 000 + moms, tycker jag det skenade iväg lite :), trodde nog att skicket skulle vara lite bättre men….. det bästa står väl kvar hos Kviberg och co, såg att det var här hemma och tömmde ett mobförråd några veckor innan auktionen trodde de skulle va med, kanske dyker upp i framtiden :)