Köpa däck
Letar efter andra fälgar/däck till min 202a, det finns ett par intressanta annonser på blocket just nu.
Bl.a. den här http://www.blocket.se/vi/17149289.htm?ca=15_s passar uppenbarligen direkt, samma tumstorlek o.s.v. men är priset ok?

ska du åka landsväg kan det vara idee att handla tunga michelinare och rega dessa med rull mönster, hade kombinerat rulldriv banor påmina öken däck och nu sista omgången allväders banor liknade frictionsvinter däck.
michelinstommar får regas många gånger men oftas blir det tyngre lastbilsbanor och dessa håller länge mina första byttes efter 10 tusen mil men var ändå en hel del kvar på.
Dessa på blocket ser ut att vara regade michelin med samma som mina ökenbanor så är det ett klipp.

Eile, blir det inte i hårdaste laget med lastbilsstommar? Behöver man ens någon luft i sådana däck?
man lägger lastbilsbanor på michelin högfartsstommar avsedda för lätta terrängfordon de sk paris dakar däcken tror stommen heter 285/16/85 eller något liknade, ja de är hårdare än trelleborgare eller gooda år däck men bilen blir lättstyrd lufttrycket ska ligga på 3-3,5 kg rullar löjligt lätt och tyst soppaförbrukningen och toppfarten blir därefter, de blir även något högre ca 5-8 cm
på bilden mina senaste michelinare med allväders mönster
kan ordna bättre bilder senare.