Mer krut i B18 motorn
Ja det vill väl alla ha, en 50 - 100kWatt ytterligre vore väl kul på Valpen.
Ett sätt är att skaffa tillbehör man kan läsa om i SUMMIT RACING katalogen, man kan lätt beställa en egen katalog från USA. en fet o kul katalog som är mycket underhållande att läsa.
Några exempel på prylar för mer effekt:
Elfläkt eller fläkt med termisk koppling ger dig 40 - 50hästkrafter mera. Bör vara värd alla dollar den kostar,
Eller en eldriven vattenpump som ger dig tillbaka 40hästar, ja så kan man hålla på massor av prylar som borde ge den gamla B18, ja även B30 i storvalpen mer krut.
Tändningsystem som ger 20hästar, special-svänghjul som ger 50 hästar mera.
Inte kan man tror på detta, visst överdriver Amerikanarna, men är bara hälften sanning så vore det lätt att dubbla effekten på Valpmotorn.
beställ en katalog den är skitbra o kommer inom två uker: http://www.summitracing.com/
Man kan oxo läsa mycket om gamla förhistoriska måttenheter, inga SI units där inte, allt är POWER, och om det verkligen gäller effekt ökande saker så blir det att använda ordet hästkrafter i stället.
Själv funderar jag på vattenpumpen som stjäl 20 hästar, och att ersätta den med en elektrisk. Nån som vill var med o beställa från USA?
Hi hi nej visst är det så, men det står faktiskt så i katalogen.
Man hör faktiskt rykten idag i Sverige som menar att kilrepet till genaratorn, eller AC kompressorn stjäl flera tiotals kWatt.
Men då skulle ju den ynkliga gummiremen brinna upp. det är ju sunt förnuft.
Det finns bilar med dubbla kilrep till generatorn, det är mest för att det i vissa fall blir för litet rem runt skivan, dvs för liten vinkel runt remskivan, då kör man två remmar. Inte för att generatorn stjäl så många tiotals kWatt.
Beställ katalogen i alla fall den är häftig. Men gäller mest V8or… man förstår var folk med V8 bilar får alla sina finagrejer från, exvis kromade ventilkåpor, de har till min besvikelse inte kromade ventilkåpor till B18.
jag nämnde att om hälften är sant vore det ju häftigt, men kanske man kan säga om 10% vore sant vore det häftigt, lite ironiskt kanske