Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikett: material-delar
Läst 1933 ggr
AA123
0

Förgasare o bromshuvudcylinder

Hej

Har en volvo valp -69 och skulle bli glad o tacksam om det är någon vänlig själ som kan tänka sig att sälja en förgasare eller en huvudbromscylinder till mig. motorn är en B18 med fallförgasare, är osäker om det är en B18a eller b mvh/Lelle

ring 0736854649

Calle
0

Altyco har bromscylindrar, inte alltför blodigt pris. Förgasare kanske du hittar billigt på nån skrot om inte Altyco har det också.

sos
0

Finns det plats för att ersätta förgasaren med lite modernare stromberg kompl. med insugrör etc…fanns ju på de flesta volvo och borde vara enkelt att hitta billigt på en skrot…bestyckningen borde ju vara hyfsat/om inte rätt på en gång.

putte
0

klart att de funkar med en förgasare ink insuggrenrör från b 20. kan behövas en liten urkapning för luftrenaren bakom passagerarstolen.

mva// putte

AA123
0

tack för tipsen, o svaren, har precis köpt min "valp" så det är lite främmande värld för mig med att veta var jag får tag på delar, verkar vara lite kruxigt…..

mvh/Lelle

Ruben
0

Husk at det bør være en Zenith Forgasser.  Litt spesielt på valpen da den skal være litt fremoverbøyd!

Det aller meste skal passe fra en b20 til en b18

Koster ca 2000 norske kroner ny

soren-b
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här såg et ut på min L3314 innan en weber fick flytta in.

Luftrenaren kommer från en Pegga 205 GTI.

Sören