Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettkörning-tävlingar
Läst 2585 ggr
D110
0

Renajs militär träff

Hej hur många kommer på Renajs träffen i Borås. Här kan du få köra pansar vagn  åka amfiber fordon mm. De blir över nattning 3mil utan för borås i ett samhälle som heter od och det är ett riktigt paradis ställe de även där aktivteter händer samling på renajs på geting vägen i Borås. Tid datum kommer jag med senare

jockum
0

Kan nästan garantera att ja kommer, men tid och datum kan ju vara bra att veta innan. Låter trevligt att åka ut i skogen mot Herrljunga-trakten, om jag inte har fel?. Kanske inte blir me Valpen dock, men vi får se……

//jocke

limpa
0

jag kommerGlad

D110
0

trevligt Glad

AEriksson
0

Har ju en bit att åka…. men om datumet passar är det absolut intressant.

omega24v
0

Låter fränt! Har femton mil, så det är inte omöjligt om tid finns.

Erik, Nässjö

lostmygun
0

Brukar inte detta evenemang gå av stapeln på våren?? (jag kan ha fel)

De som letar efter Getingsvägen kommer få leta länge. Vi har inte kommit till insekterna ännu, Döper gatorna till fåglelnamn (t ex Talgoxvägen) , däggdjur (t ex Rådjursgatan). Vi har även tagit efter Oslo och döpt vissa gator efter svampar (tex Murkelvägen). Oslo har ju Karl Johann…

Renajs ligger på Getängsvägen, inget annat.

Om Od är ett "paradis ställe" så vill jag definitivt inte komma i närheten av det du kallar helvete.Skrattande

omega24v
0

Om Od är ett "paradis ställe" så vill jag definitivt inte komma i närheten av det du kallar helvete.Skrattande

Hahahahaha!

jockum
0

Får man fråga varför det liggger i Od, som inte är den största orten i Svea-rike. Visst det finns mycket skog o sådant men de är ju nästan de enda som finns också…

//jocke

D110
0

Nu har jag  fått tag på datum o tid de äger rum den 2 och den 3 sep de börjar kl 10 och karavan körningen går vid 12.00 från renajs på Getingsvägen. Glad

D110
0

Jag glömde att skriva att de bjuds på kaffe o smörgås mellan 10-12 sedan på kvällen bjuds även på grill mat o dryck i od och de renajs som bjuder på allt.Glad

D110
0

#6 smileSkrattande

T-80
0

Är det graatis!, ja då kommer jag också :-)

D110
0

Allt är gratis även campingen

B1n4ry
0

Jag kommer i år igen!
Hoppas hinna klart med rostlagningen på min TGB11 tills dess! =)

Kommer antagligen tillsammans med några polare i egna bilar, bl.a. en Sugga och den campingombyggda 13-bilen… Bor gör vi givetvis i grönt tält…

//B1N4RY

jockum
0

Od, hur långt e de från Borgstena?? Tippar på en 1,5 mil eller nått, men stämmer det?

//jocke

D110
0

Ja tror de är typ 8km men jag kan ha fel

D110
0

se hitt renajs träffGlad

tg1111
0

Renajs Träffen

Välkomna till Renajs Jeep träff 2-3 September !
Samling kl:10:00-12:00
på Renajs Getängsvägen 38 Borås
Föranmällan på 033-136644 önskvärt dock ej obligatoriskt.
Detta är ej en direkt offroad träff utan mer
riktad till oss som tycker att det är roligt att få
prov åka div, Fordon såsom Stridsvagn, amfibie m,m.
Egen körning bestående av lättare terräng åkning och Tippsrunda.
Grillning och samkväm på kvällen.
100:- startavgift/pers från 15 år och uppåt.
Mat på kvällen och div. aktiviteter ingår.
På träff området finns plats att ställa upp Tält,husvagn eller dyl.

D110
0

UppdateringGlad Ni kommer väll.

jockum
0

Sorry, har tyvårr fått förhinder. Kusinen fyller år, ock ska laga bil. Måste nog en sväng till gbg också för att införskaffa en hi-lift och lite smått och gått.

omega24v
0

#20 Behöver du det? Du har väl spakblocket? Skrattande

B1n4ry
0

Ja då var man hemma igen efter en mycket trevlig Renajsträff!

Höjdpunkter var väl kanske C-G Nords Beachcart, det nattliga bastubadandet i vårt tält och sjö-turerna med Alvisen och BV206:an. (även om 206:an hade vissa bränsleproblem…)

Några bilder och en filmsnutt kommer inom kort! 

Vad tyckte ni andra som vad där? Hade ni kul? 

//B1N4RY

tg1111
0

DEt var trevligt o kul……jag va en av dom som körde strisvangnen…Skrattande

jockum
0

Tråkigt att man inte kunde vara där i helgen. Ser verkligen framemot lite bilder och dylikt från träffen i helgen. Sedan är ju det körning till helgen igen här i Borås, vilket inte får missas. Ska även ta med kameran som har fått stanna hemma de gångna gångerna pga av bristande minneskapacitet.

//jocke

B1n4ry
0

Här kommer första bildsamlingen. Det kommer mera när jag fått alla bilder som svågern (dollar här på forumet) tog…

http://www.detkon.se/Renajs/ 

Tyvärr missar jag körningen i helgen, skall iväg på annat då. Men helgen efter är det väl träff igen, DÅ MÅSTE jag bara köra!!! 

//B1N4RY

putte
0

Mycke fina bilder. Hittade en bild på min gamla GMC 6x6. Den med stålhytt. Hoppas de kommer mer bilder.

Skenberg
0

Mitt första inlägg här

Även  jag var med på träffen och kommer att komma nästa år.

Fast då kommer jag ditt med en Skp om allt går enligt planerna.

Mkt fina bilder som du visar här från träffen.

Jag länkar till denna tråden som kallas projekt Kp på Soldf Forum.

Det är jag som skriver om ett renoverings projekt samt om SKP-Bilen.

http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=12523

Om ni tittar på denna länken här under så finner ni där bilder från årets Renajs träff. 

http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=24204 

Mvh

Skenberg

D110
0

#25Fina kort binary.

AEriksson
0

#25 Ser ut som det var en trevlig träff… kul att se så många Suggor

AEriksson
0

#27 Välkommen Skenberg

Följer med på ditt Skp-prosjekt hos Soldf, kul att se dig även här.

Mvh Andreas Eriksson
SajtVärd - VolvoValp

D110
0

25# Fast jag saknade basen i din högtalare som du hade på taket . binary, b1n4ry Skrattande

wodger
0

Jisses va det verkade trevligt! Är lite putt att jag va fånge på utställning med vår jeepklubb som hade nån grej med alla föreningar i Kungälvs kommun. Trevligt att visa upp sig bland orienteringsfolk och friskis svettis!

…dock inte alls lika kul som det ni va med om….

Lyckostar!

Cool