Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettteknik
Läst 1612 ggr
larsson1221
0

Vad är detta i min valp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Har en liten undran angående min Valp! Vad är det för något som sitter i den? Se bild. Kan någon vänlig själ förklara för mig vad det är och dess funktion? förre ägaren visste inte det heller!!

Mvh / Peter

gusten
0

Då jag kollar i min "Valp-arkiv" så hittar jag två bilder. Den första är i "Raptgbil 9033 Pvrbtgbil 9032 Beskrivning del 1" (kolla på sidan 20)http://hem.bredband.net/valp2/9033/konstuktion/konstruktion%20del1.htm . Den andra hittar jag i "TRACKS" från 1995 nr 4 sidan 9. Då tror jag att de grejorna benämns "laddningsregulator". Det är lite otydligt så jag är lite osäker på den sista infon men den stämmer mer in på både utseendet och placeringen av utrustningen om man jämför med din bifogade bild. Nu har jag ingen 9033:a så jag spekulerar bara. /GustenCool

larsson1221
0

Tackar så mycket för ditt svar Gusten!!

Nån som vet vad de använts till? Är de till för radioutrustningen eller har de med motor/laddning att göra?!

9031pvjeep
0

Det är en speciell laddningsregulator som skall vara avstörd, altså inte störa radioutrustningen då det begav sig.

larsson1221
0

Tack så mycket! Då vet jag vad det handlar om!!

Tackar för snabba svar!

Mvh / peter

wodger
0

Ett litet tips: Radiovalpar har nån skum sak på tändningen, ser ut som en tallrik med skruv på mitten vid motor-rum. Den började ryka för mig en gång när tändningen va på en längre tid….(ja, ja hade kopplat ur tändspolen) Nån som vet va ja menar?