Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 1433 ggr
Linda
0

Jag vill veta..

Är ju själv lite knäpp som lägger ner all tid och pengar på mina 7 hästar men jag skulle vilja veta mer om ert intresse..Vad gör ni kör ni i terrängen?-Eller gosar ni bara med valparna??

-Jag vill veta mer..

egil
0

Inlägget borttaget av skribenten i protest mot oväntad, oanmäld och oönskad reklam

drolsson
0

Mitt intresse består av att mecka och förbättra valpen 90%.

Och sen ut i skogen och köra 10%, och ofta går det sönder och då är det hem igen till garaget.

Kan låta konstigt men man ska göra något på sin fritid.

VH

Ronny
0

Jag har min valp som bruksbil, jag måste ju få hem morötter och betfor till min älskade häst.  (Jodå, jag har en sån också.)  Förbättringar blir det ju, den har haft ett ganska hårt liv men den ska renoveras till ett bra skick. En perfekt bil att ta sig till skogen med för skogsarbete, till affären med när det ekar i kylen och dra upp grannarna när dom envisas med att försöka åka till ridhuset trots att det inte ens går att GÅ på vägen.

Dexxas
0
Speedy2
0

Jag kan inte annat en hålla med er alla.

Jag använder min Valp som bruksbil till och från jobbet, och till lättare

skogsarbete.

Sladdar den lokala enduro slingan vid behov.

Ler skadeglatt så fort jag ser en SUV, tänker för mig själv.

Stackare tror du att du skaffat en terrängbil ???

Skrattar oxå åt mina arbetskamrater, som klagar över att det kommit 20centimeter snö på natten och snösvängen inte hunnit få bort snön frän vägen. Det gick inte köra fortare än 30 till jobbet

:( arbetskamrat  :D Speedy

Kort och gott jag gillar min Valp.

Mvh Speedy

gusten
0

Min kärra (903B) jobbar bl a som hö-transportör till våra dvärggetter. Sedan kan den ju vara bra att ha när gummans Toyota Carina kanske hamnat där den inte ska vara (smala vägar, halt väglag) och man måste dra upp den. Även bra då bonden har försovit sig och inte plogat på morgonen. Gillar också det där med riktig terrängbil med tanke på alla "suvvar" som finns. /Ola

mikal
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla har vi ju våra märkliga intressen…
Men så länge det är kul så!!

Micke

Linda
0

Hej

-Tack för era svar!

-Verkar rätt kul och köra i i skogen..

Ha det gott!/Linda

Svana
0

Självklart är det kul..kanske inte så många 26 åriga grabbar som pysslar med såna här fordon kanske men jag har ju schysst väg-Volvo också och en kul tävlingsbil att putsa på. Jag har min gamla Valp pickup till samma som vännerna här över,och bidrar med stor hjälp vid div.folkracetävlingar och dyligt för att dra väghyveln vid banarbete och att bogsera havererade tävlingsbilar hit och dit.Funkar utmärkt att dra upp båten med valpen..precis var som helst men det roligaste är just att klättra runt i skogen.. ;) Precis som med hästen din kanske? /Danne (Nynäshamn)

Linda
0

Hej

-Kan fatta att det är kul att klättra i skogen.

-När jag var yngre hängde jag mkt på både street race och så folkrace och glodde så jag är faktist lite motor int. även om hästarna är oslagbara i skogen..så måste ju erkännas att ni har fler hästkrafter..

-Hur många hästkrafter har en valp ung??

Roysan
0

Hej Linda.

Hästkrafter???

Vi mäter i SIN enheter, (Internationell Standard) Och då blir effekten på en VALP från 60 talet 50kWatt.

En hästkraft är en måtternhet sedan 1700 talet o vad en häst med alla sina krafter kunde åstadkomma. Man kan ränka med att en Hästkraft är c:a 750Watt.

Att det står hästkrafter på nya bilar är förmodligen en nsotalgisk återgång, I Sverigen gälelr lagstadgat SI enheter.

Hur många KW har dina kusar? Men ahr du verkligen 7 st, du må bli runinerad av verkstadsräkningar (Veretrinär) försäkringar o mat ???

Jag håller på emd Valen pga av intresse för bilen som sådan, kärningen i terräng är roligt, o sen är det väl lite nostalgi sedan lumpartiden.

Vidare har väl vi gubbar en form av "modersinstinkt" som gör at vi tycker om att "sköta" bilar o särskilt en alldeles egen bil, gammal fin och med ren teknik.

Det viktiga är att vi har stor förståelse för våra olika intressen, att vi respekterar att någon som du är intresserad av Hästar.

Jag brukar oxo fråga varför skall vi behöva motivera vårt intresse? det behöver inte en Hästägare…..

Men det är ju inte fel att informera sig. Som du nu gör.

Linda
0

Tack för utredningen ang hästkrafter det var faktist kul att veta.

-Tack

mvh Linda

D110
0

#5 Du va allt en tuffing köra den som bruksbil häftigt.Glad

wodger
0

Min valp har jag för att jag helt enkelt ville ha en. Kul att köra med både på landsväg och i skog. mest skog själklart. Mysigt att knattra runt sakta på mjuka berg och gräs-slänter. Inga lerpölar för min del.

Sen är jag funtad sån att det är kul att bara titta mer ingående på valpen, se hur dom byggt den, varför sitter det en sån där mojäng där? osv..osv…

=)

Brukar ha den på crusing oxå bland raggare…..

omega24v
0

#14 Instämmer till fullo, minus det där med att köra på väg. Skrattande  Det är frän mekanik i de här bilarna.

Erik, Nässjö

AEriksson
0

Jag tror de flesta av oss faller in i samma kategori, sedan jag också instämmer med #14 / 15.

Men så är den en aspekt till, och det är alla blickar man får när man svänger in på bensinstationen eller den lokala butiken, för att inte nämna dagar då man nästan är ensam på vägen på grund av snö och rusk… med denna aspekten är det risk för en fenemistisk tolkning som "min är större än din"… helt riktigt tolkad.

Mvh Andreas

D110
0

Men hur känner ni er när ni kommer er tgb11 eller 13bil eller volvo valp tror niatt (vanligt folk)  tänker att man är idiot förklarad eller att de va ett fräck bil eller va va de? Jag personligen kunne nog känna mig lite uttitad när jag kom i min 903 kapelvalp fast jag bryr mig igentligen inte va folk tänker.he heGlad

AEriksson
0

Oskyldig jag väljer att tro, att de tycker min 11:a bil är ruggit fräck… men det är ju garanterat fel… he he he he

omega24v
0

Andreas, så förbaskat rätt! Om det sitter nån kamouflageklädd gröngöling bakom ratten på en tgb med svartgula skyltar är det kanhända mer fjortisar som tittar, men komma som "vuxen" civilklädd privatperson, då är det nog trots allt en del som tycker kärran är kaxig.

Jag är normalt sett TOTALT EMOT att allt ska vara så "flashigt", 22 tums hjul, krom, vingar, fyra tretums slutrör, dunkadunka osv, allt bara för att det ska SE UT och LÅTA att vara nåt som det inte är, så folk ska vända sig om och tycka "vad häftigt". Och så går grejorna som en potta skit, men det är det ju ingen som vet nåt om. BMW 316 med M3-grejor tex.

Jag vill ha grejor som ÄR nåt och terrängbilen är det redan original. Jag skiter egentiligen i vad andra tycker, MEN: Det var KUL när jag körde 13-bilen till jobbet i onsdags och torsdags. Folk TITTADE. Jag är definitivt inte van vid att folk tittar på det jag åker i, för de bilar jag haft förut (om man undantar Commodore GS/E:n) har då inte varit nåt speciellt att se. Och det syntes att i alla fall en del tyckte den tilltalade dem. Skojigt när en och annan böna ger en blickar för att man är iklädd 6x6 lastbil, det hör inte till vanligheterna när jag bara har kläder och skor och knallar på stan. Så det finns viss risk för "gläns-körning" ibland framöver…Flört

Erik, Nässjö

omega24v
0

Hmff. Dubbelpost. Hade för mig det gick att ta bort, men det går bara redigera???

D110
0

Håller med med dig omega24v till fullo

D110
0

#18 Du fick mej  till ett gott skratt. AErikssonSkrattande

T-80
0

För att få veta måste man testa…Oskyldig

AEriksson
0

#19 *asgarv* så sant så……

wodger
0

I lördags va ju ute med tjejen och körde lite i stadstrafik. Jag vet inte hur många barn som pekade glatt på valpen! Jag hade nog mer kul än dom! Ett tutande med tillhörande vink gjorde barnen skitglada! Min e kammomålad så den sticker ut lite mer. Jag säger som tjejen. "Varför köpa dyra bilar för att få uppmärksamhet, det räcker ju med valpen".

Erkänn grabbar….det e ju uppmärksamhet ni vill ha!

Cool

AEriksson
0

#25 Absolut :-)

omega24v
0

#25 Hehe, ja risken är stor att jag får smak på det. Åtminstone om kvinnfolket visar intresse…CoolOskyldigRäcka ut tungan Skrattande

T-80
0

#27 Hemligheten är den att…….Flört