Høsttreff Bjurbäcken 2006
Det er vel fler og fler som har hørt om disse treffene nå.
Neste treff vil bli høsttreffet 2006: fredag 08.sept til søndag 10.sept 2006.
(Bjurbäcken ligger mellom Arvika og Sunne, i Värmland).
Mer info her:
http://www.laplander.nu/content/view/424/9/
Hejsan Trond!
Skall verkligen försöka komma med. Det var mkt trevligt i påskas.
Låter låååångt från Oslo

Hej Trond!
Är jag hemma så kommer jag. Alltid kul att vara med på Bjurbäckenträffarna.
Angående avståndet till Oslo är det ca 17 mil och inget som har avskräckt deltagare därifrån
Hmm.. ikke fullt så langt. Jeg kjører den strekningen nesten hver helg, og har målt avstanden flere ganger.
Det er nøyaktig 14 mil fra Alnabru (Oslo) til min dør i Höglunda. Da blir det ca 14,2 mil fra Oslo til leirplassen.

Vi kommer troligen 3 bilar från edsvalla,,
Sedan får vi se om vi får med några från arvika åsså,, 
//Danne
De kan vel ikke bo i Arvika og IKKE komme på treff i Bjurbäcken?
..det er bara 3 mil
AEriksson:
Jeg kjører nesten forbi deg på veien dit på fredagen sammen med noen fler fra Norge.
Vi kan jo stoppe innom deg, så kan vi kolonnekjøring frem til leirplassen 
#7 Fra meg blir det da rundt 11 mil… Trur ikke jeg har noen andre planer for den helgen, så det hade vart hyggeligt.
Mvh Andreas
Da kommer kolonnen innom deg på veien dit 
Vet ikke sikkert når vi starter fra Oslo, så jeg kommer tilbake med mer info når jeg har snakket med de som skal bli med.
Er det noe spesielt klokkeslett du foretrekker?
Alltid konge i Bjürbäcken! Jeg blir med på kollonne kjøringen fra Norge!
Håper å kunne se mange nye fjes på dette treffet!
For de av dere som uheldigvis ikke har hatt anledningen til å være med Trond og hans villmannkjøring i terrenget har virkelig noe å se frem til!
Kolonne kjøring fra Norge:
Vi møtes på Hydro stasjonen v/ Fetsund broa kl 16:00.
Da rekker vi å stoppe i Charlottenberg for å kjøpe litt mat og snacks
.
Svenske venner: Usikker på veien så er vi Charlottenberg ca 1800 der vi stopper ved XL Mat ( tallskotten)

Så har man inhandlat en fotogenvärmare,, ifall det blir kallt på natten
,
Vi dyker upp på lördag morgon,, när vaknar ni till i lägret?
(man vill ju inte ramla in å väcka er för tidigt,,
)
//Danne
Då ses vi Danne :-)
Jeg skal vekke leieren 0700 - 0730, hvis jeg har lagt meg i det hele tatt da! 
Trur at hvis du er der før 0800 så kanskje du ikke ser så mange våkne fjes, men da er vel kaffen allerede klar i mitt telt!
Trur du har gjort rett i invisteringen din.
Da sees vi Danne
Har precis kommit hem från en kanondag hos Trond o Jonas o Rune. Tack ska ni ha!! Alltid mkt trevligt att besöka västvärmlands många utmaningar. Idag var det nära (tror jag) att jag skulle tippa men det löste sig. Synd att det ska vara 36 mil tor till det fina området runt Bjurbäcken.
Var också mkt trevligt att träffa Andreas som ju håller i detta forum. Känner att det kan komma ut mkt poisitivt för oss Valp o Tgb ägare i forumet.
Ser fram mot nästa träff!

Tackar för den goa turen!
Helt klockrent helgnöje,, synd bara att vi inte kunde stanna kvar även på lördagskvällen,, men men , vi får ta igen det på nästa träff.
Ha de allihopa.
//danne (som inte fastnade,
)

Hej alla trevliga deltagare på hösträffen i Bjurbäcken!
På fredag kväll hade vi terrängkörning till myren för att leta efter en borttappad yxa och sedan terrängkörning i mörker tillbaka. Några höll på att köra vilse i mörkret, en annan skulle göra "nummer 2" i mörkret då han kände att ett stort djur kom strykande mot benet!!!!
På lördag morgon kom det fler bilar och vi drog iväg på terrängkörning på förmiddagen och alla var tillbaka vid lägerplatsen vid 8-tiden på kvällen. Många fastkörningar blev det. De första kom väl efter 20 min. och fler blev det. Då de flesta bilar blivit rejält skitiga under dagen erbjöd Trond slutligen biltvätt genom att detagarna fick köra en sträcka i en älv för att vaska av den värsta skiten.
Själv tycker jag att det bästa var att vi kunde köra terräng så länge utan att köra samma väg två gånger.
Tidigt på söndag morgon skulle en annan deltagare göra "nummer 2" i skogen. Med byxorna nere och beväpnad med toalettrulle och stor kniv blev även han attackerad av ett stort djur!!! En bjärv!!!
Priset för värsta lutning, på gränsen till att välta gick inte till Seglaren, även om han var nära att välta, utan till Andreas (forum-redaktören).
På söndag förmiddag kom det ett par i en Valp 9033 och ville vara med. Dom bodde mindre än 10 km bort. Uttrycket; de som bor närmast kommer sist stämmer.

Jag hade leif i 20 bilen framför mig på en av delsträckorna och han hade ganska kraftigt framhjulslyft på högersidan,,, jag var fullständigt övertygad om att han skulle välta, men han backade i tid,, 
//Danne
Ett varmt tack till Trond, Rune, Jonas, Solfrid och alla er andra som var med på träffen. Det var otroligt trevligt att träffas och roligt att vara med, samt att verkligen få testa vad min bil går för.
Om jag får önska något till nästa gång, så är det fler turer på kalhyggen och myrar 
Mvh Andreas Eriksson
SajtVärd - VolvoValp
#16 Tack det samma 

Besökte Trond och Rune idag i Bjurbäcken. Vi rekognocerade en del nya traktorvägar och stigar inför kommande Bjurbäcken träffar. Att det skulle bli tufft och kanske över min förmåga och vad jag ville utsätta min snyggt renoverade 9031 förstod jag. Försiktigtvis bad jag därför att få åka med Trond. Det var ett klokt beslut. Första delsträckan hade jag nog klarat. Men då hamnade vi på en skogsväg mellan två bommar. Bommen kunde kringås genom att man pressade Valparna genom och över granskogen. Men sedan blev det värre och värre. Träden stod tätt och surhålen avlöste varandra, men fram kom vi. Hade nog varit synd om den som kört sist av 15 bilar. Vägen var trots allt utmärkt på kartan, men det var för hundra år sedan när det bodde finnar i de Värmländska Finnskogarna. "Fytt i grisen" sa jag två gånger. Ett norskt kraft-uttryck.
Låter spännande 
he he, var litt bekymret for han der ja, stod selv bare 3 meter unna og filmet det hele…
#25 Det var jag med
he he he he

Hade jag suttit i, så hade jag med största säkerhet varit ordentligt nervig jag med. Men om man tittar på bilden, nu när man kan peka och säga hur saker och ting ska gå till ni vet
, så borde det enligt alla data gå att luta Andreas åtminstone tio grader till.
Kul bild, den gör mig glad!
Det är så livet ska va, på en smal och oländigt skogsväg, med valpen som reskamrat, gärna med lite lut i olika riktningar och illa placerade träd som vill kramas. Och med glada tillrop från likasinnade runt omkring!
Erik, Nässjö
#27 Jo det stämmer helt säkert Erik, men det skall inte så mycket till för det börjar kännas obehagligt 
Men det var sjukt kul i Bjurbäcken, denna seansen till Trond borde stå i allas kalendrar.
Mvh Andreas
Vet hur det känns att luta, jag hängde mot förardörren o såg himlen genom fönstret i högerdörren. Jag kom direkt efter Andreas. Såg någonstans att 40 grader är tillåtet. Tror nog vi hade närmare 35 i alla fall. Var klart svårt att köra med min lutning.
Carl