Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettkörning-tävlingar
Läst 1060 ggr
tg1111
0

Ärtsoppeträffen

2006-09-15/16

Ärtsoppeträffen

Ätrsoppeträffen går som vanligt av staplen på osdals körområde!
Fredag: Nattkörning och det bjuds även på pannkakor fram mot kvällskvisten.
Lördag, Frikörning och Ärtsoppa för dom som blir hungriga av åkandet..
Obs både pannkakorna och ärtsoppan är inkluderat i anmälningsavgiften.
För mer info ring, Roger: 0706329629

wodger
0

Men…..Jag fattade som om det va nått denna helög i Borås?

Fel av mig?

Arne Karlsson
0

Nej, inte fel av dej. Det är både denna helgen (NattExpressen) och nästa helg (Ärtsoppeträffen) så det blir mycket körning i Borås dessa två helger.

MVH / Arne Karlsson

putte
0

Som vanligt så dyker vi upp från Falköping med några bilar. De har ju blivigt ett måste. Ärtsoppa e gott å körningen e bra. Får se om man kör fast så man får prova sin nya winsch. Vi syns.

mvh//putte

wodger
0

Kan man köra på dagen helgen som kommer?

Är ingen nattuggla….

wodger
0

…jag menar lördagen…..

jockum
0

kan säga att ja kommer till helgen(nattexpressen) och till ärtsoppeträffen. Nu har det inhandlats hi-lift också. Det blev modell 605, dvs 60"-aren.

D110
0

Kan tyvär inte komma ligger på en ö och under en palm och dricker parply drinkar.Glad

Chrilled
0

Paraplydrinkar, va fjolligt! Räcka ut tungan

*nä jag är inte avundssjuk ;)*

Arne Karlsson
0

Det är frikörning mellan kl. 09-16 på båda Lördagarna. Vi kommer säkert att ha kanonväder så vi behöver inte paraply(drinkar).Skrattande

wodger
0

#7 Jag vill oxå dricka paraplydinkar och titta på senaste bikinimodet….

*avvis*

omega24v
0

Men hörni, vi ser till att arrangörerna tar ut en femtilapp extra per deltagare och använder dem till att hyra in några vackert formade feminina varelser som kan visa senaste bikinimode på flaket på min kärra. Jag lovar att ordna nåt lämpligt för damerna att hålla sig i, så att de inte avramlar flaket under färden.

Jag kan tillochmed lova någon annan att framföra ekipaget i mitt ställe, då jag utan vidare kan tänka mig sällskapa damerna i stället. Och ni behöver inte bjuda mig paraplydrinkar för besväret, det räcker med att ni håller tassarna borta från töserna.

Skrattande

Erik, Nässjö

Chrilled
0

Fasen erik, nu blev det svårt, Ska jag ratta din 6hjulsdrivna pärla eller töserna på flaket?!Skrattande

D110
0

#8fjolligt njaaaa kanske  inte när man sitter under palmCool annars blir de nog en och annan manlig öl också.ha ha ha

D110
0

#10Skrattande

T-80
0

Ska inte explotionsvarning utfärdas i good tid, så ingen orsakar en ofrivillig gnista, med tanke på ärtsoppan, och alla gaser som följer, eller var det bara pannkakor?

wodger
0

PANGKAKOR?

Cool

Arne Karlsson
0

Ni missar väl inte träffen, en fin chans att lufta era bilar o er själva, kanske kunde vara ett bra tillfälle att ha en liten samling för våra bilar, vem vet, då kanske 4WD kommer o gör något av det hela.

MVH / Arne

robban.f
0

Då hoppas jag att färgen har torkar på min. Lätt att känna igen. Mattsvart med en helvetes massa ljus runt om o HUMMER-korg på taket… :-)

Vill gärna vara med på bild.

// Robban

tg1111
0

jag ska dit med min tg1111 . ska jobba med träffen! men lite körning hoppas jag hinna  med…..Cool

B1n4ry
0

Jag skall oxå dit tänkte jag…
På tal om 4 Wheeldrive tråden, skall vi kanske försöka träffas och ställa upp alla våra TGB för ett gruppfoto på lördag?

Vad säger ni om att t.ex. mötas borta i grusgropen vid 12-tiden?

//B1N4RY

robban.f
0

#20 - gäller det bara gröna TGB eller även svarta får …. Cool

Bara jag löser mitt elfel så är jag med på lördag.

// Robban "Man in Black"

robban.f
0

Det ligger bilder från träffen på min hemsida.

www.forslundfoto.se

Kan vara klurigt att komma in ibland. Då är det bara att försöka igen :-)

Robban

omega24v
0

Vilken underbar samling fordon… Glad Önskar jag kunde varit med. Hade egenligen tänkt åka, men jag har lovat projektet jag håller på med på jobbet färdigt så det är bara att träla. Blir tvungen jobba i morrn med.

Men ikväll ska jag i alla fall ta en tur i grannskapet och se om jag hittar nåt kul spår att följa… Skrattande

Erik, Nässjö

jockum
0

Då var den körningen avklarad. Sammanfattningsvis kan man säga att körningen på fredagskvällen var ganska lätt, dock inte frågorna. Körningen på lördagen, var både svår och lätt. Fanns ett par kontroller, speciellt nr. 8, som inte var lättast att komma fram till. Ska i ärlighetens namn erkänna att ja inte ens försökte, då det var ett inferno av fastkörda bilar där när vi anlände till platsen.

En fastkörning hans också med på lördagseftermiddagen, av det lärde vi oss att där en sugga med 44":are kommer fram, kommer inte vi fram!!……..

Sammantaget var det en bra helg med bra organisation och pankakor vilket inte var fel på fredagskvällen….

//jocke

B1n4ry
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp, ännu en trevlig träff i skogen! Jag var iofs bara med idag lördag men det räckte för min del. God ärtsoppa var det oxå!

Nu har jag dessutom lite mer att svetsa… Buklade till vänster bak igen. Har redan varit där med svetsen för några månader sedan. Tur i oturen är att det var det första jag lagade när jag lagade rost så det blev inte så bra och jag hade ändå tänkt att göra om det. Nu är det ganska så tilltryckt och skevt tack vare en stubbe, en smal väg, en hal sten och ett dåligt ögonmått. Bakluckan är lite trög att öppna och lyktorna lyser lite dit dom vill. Men jag är glad ändå, det är ju inget man inte kan fixa med slägga och migsvets.

Bilder kommer snart, skall bara fixa till ett album. 

//B1N4RY

B1n4ry
0

Sådär, nu finns det lite bilder oxå…

www.mohr.se/foto/ 

//B1N4RY

putte
0

Synd med det därainga gruppfotot. De va ju inplanerat för min del. Men jag höll på att ta mej ca 150m på typ 1 1/2 timme med hjälp av winsch. De gick att köra ca 10-15 meter ibland innan de va dags att dra ut wiren igen. Samtidigt som ja winschade mej själv framåt så fick man hjälpa till sina kamrater ibland med winschen som ville bakåt för att prova ett annat spår. Som va mindre "bottenlöst". Trodde vi. För där vi skulle fram va de bara sumpmark å mosse. Som tur va mycke med träd att dra i. Men som ställde till med problem för mej å min 6x6. Som jupast va de över blinkersen i fram på förarsidan. Då gick de tungt för seppsonen. Men ja hoppas att alla andra som körde har haft de lika roligt som jag.

Tack för en underbar träff.

mvh//putte

omega24v
0

#27 Du bara MÅSTE ju ha en bild att lägga upp, på djupdykningen, eller åtminstone hur den såg ut efteråt… Skrattande

Det är väl körning nån gång under första delen av oktober där igen va? 

Erik, Nässjö

Arne Karlsson
0

Hej Erik

Det stämmer bra, Lördagen 7 Oktober är det dags för Älgaköret, enbart dagskörning på Lördagen med frikörning o div. hyss.

MVH / Arne Karlsson