Hur brutal är inte denna??
Det är ju så det ska se ut!
Oj oj oj….denna måste har ett väldigt lågt marktryck… surt att man inte har C kort.
Mvh Andreas

Jotack, det där med m<rktryck märker man ju av ibland.
Vi åkte på en träff med NSOR förra helgen och det bar ut på en ledningsgata. Vi åkte efter 2 willysar med breeeda hjul, det gick jättebra, ett tag till iaf… Vi kom till ett ställe där det var lite blött, Willysarna åkte över som ingenting, det blev lite blött på däcken bara, efter kommer jag och vet om att vår bil väger lite mer så jag ökar hastigheten lite för att ha lite fart över, *sluuuuurp* sa det så synstes inte hjulen längre! Då vände willysarna, åkte tillbaka över det sura stället och drog loss oss bakåt… Det är inga lermonster vi har, svårslagna när underlaget bär dock!
#2 Absolut… det är där vi är absolut mest sårbara i terrängen.
Mvh Andreas

Jag har kikat lite på Maxxis Mudzzilla, undrar om det inte var nån som hade det monterat på sin bil? De är ju i alla fall väldigt lika Baja Claw i mönstret. har för mig de finns i 35" eller 36" 13.5 breda. Det är ju dock flera tum smalare än 395, men å andra sidan lär det ju bära iväg med styrningens kulbultar på samma sätt som Limpas monster med skogsmaskinshjul med Tatankas uppsättning.
Stöddig var den, dregglet rinner i stadiga floder från mungipor, nerför haka och hals…
Erik, Nässjö

#5 Vad är de för bredd på däcken? Tar de i fram? sticker de utanför skärmkanterna?
#5 Vad är det för fabrikat samt dimmentioner på de däcken?
är du nöjd med dem?

Va kostade dom, Danne och var köpte du dom?

35/13,50/16 Mudzilla finns på Hjulhandla för 1795:-/st fraktfritt för fyra, funderar själv på att köpa sådana, passar utan breddning av fälgarna.
MVH / Arne

Tycker att Mudzilla mönstret är bra mycket fräckare än Creapy Crawler, men jag har snackat med ett par som har dessa och de säger att de är bättre än Mudzilla i skogen. Vet dock inte om de beror på att de kör me just Creay Crawler, eller om de är med sanningen överstämmande….
//jocke

Frågan är också vad man är ute efter i sin körning. Bredare däck ger lägre marktryck och därmed bättre framkolighet där det är längre ner till fast botten i marken. Men i rullgrus och på våta hällar, lär smalare däck bita bättre. Själv vet jag inte vad jag vill… 
Erik, Nässjö

Dubbelpostavnånförbannatoutgrundligerannledning…

Om man tittar på mudzilla versus creepy crawler så är mudzilla däcket gjort för 10% on road och 90% off road, medan crawler däcken är tillverkade för 20% on road och 80% off road,,
Ver inte om det gör ngn skillnad men,,,
Jag vet i allafall att mudzilla däcken drar alldeles utmärkt i skogen.
//Danne

Har creepy crawler 37" och är hel-nöjd med dom. Det är väldigt lite vägljud från dom och motor varvet sjunker när diametern är större, vet dock inte vad bilprovningen säger om storleken men det blir ett senare problem.
//Erik
#13 Huvudet på spiken.Körde tidigare med cooper som var otroligt bra på bergsklättring men värdelösa i lera.Efter en hel massa fastkörningar så bestämde jag mig för att prova maxis creepy crawler 35-12.5-16 och är helnöjd med dom.
Så för mig var val av däck uteslutande beroende av vad jag hade för jävulska planer för min c303a
//Dacke

#16 vilken bredd har du ? och tar däcken i någonstans när man svänger?
Klabbe

#18 37*12,5*16", kostade 884 euro med frakt. Om man står still och vrider hjulen max tar det i bladfjädern bakom axeln, men när men kör värkar det inte ta (det borde låta och synas i ytrosten och smutsen som är på bladen)
38,5 TUM PÅ HELT ORGINALFÄLG