Vinsch fråga
Hej
Jo jag undrar om någon vet om och hur vidare en vinsch från en 912:a passar på ett kraftuttag på en 11:a bil ?
funderar på om det passar någonstanns eller är det totalfel?
en del ombygnad misstänker jag att det blir men frågane om det är möjligt överhuvudtaget
//Johan
Två broblem till att börja med. (trot jag) För de första så sitter ju winchen på HÖGER sida på 912 an. Tror de blir fel att montera den på VÄNSTER sida på 11-13 bil. De andra problemet är ju att hitta ett kraftutag till 11 bilen. Hittar man det så har man i regel en komplet winch. Vist de passar med 202 ans kraftutag. Me då får man bygga något som flyttar förbi kardanen runt vakumtanken. Ska själv göra så. Två drev med en duplexkedja i en oljefyld låda. Ska montera 202 ans kraftutag till en 25tons winch bak på ramen på min 13 bil. Lite för att ha mera vikt. 400kg vager den pluss en ram till den. Sen får man ju en jätte winch att dra med. Inte fel de häller. 
mvh//putte
hehe då blir det att bygga om lite med andra ord :) visst inget e ju omäjligt
men som sagt jag har ju inget kraftuttag till 11:an så
det e kanske bättre se om det kommer någon komplett till salu…
(finns det någon som har??)
det hade ju varit det bästa givetvis men nu växer de ju inte på träd prexis så man får ju lösa det på bästa sätt …
//Johan
Jo de e bara att vänta vänta. De e vad ja gjort. Fick ett tips för ett tag sedan på en 11 wincch. Men de blev budgivning. Ja hoppade av vid 8000 kr. Priset blev tror jag 10000kr. Köpte i stället en Sepson 24v winch för 7000kr i stället. Den drar nog lika bra som en orginal tror jag.
mvh//putte
Kolla den här. den e grym.
mm jo jag har kollat in den oxå…
den e inte dum alls det e den inte…
Har nu hittat en komplett orginal vinsch skall hämta den idag
det ska bli mycket kul att få montera den…
Lycka till. Får man fråga om priset?
senare ;)