Maxlutning?
I hur brant lutning kan en Valp köra som brantast? Det kanske är en svår fråga att svara på men jag är ändå nyfiken… :)
// Nyfiken

Max lutning i färdriktning (grader): 31
Max sidolutning (grader): 22
hejsan titta in här och dröm, http://www.ludd.luth.se/~piteper/valp/
det är så man kan bli blöt i ögat när man vet att dom pressade
valpar i samma skick som den 
hälsningar/thomas
Eller är du mera nyfiken på den stora? Dvs TGB11 så är siffrorna 45 resp 39 grader.
Hjärnsläpp… Nu har jag kollat fakta (vilket man alltid bör göra innan).
39 grader i färdriktningen och 22 grader i sidolutning. TGB13 31 grader resp 22grader.

_> Max lutning i färdriktning (grader): 31
> 39 grader i färdriktningen för TGB11
_
Haha, det måste vara grymt skoj att sitta med där då. Nästan som att åka pistmaskin… :)
Hur brant kan en sådan köra förresten?
// staffan
JA det där med lutning är lite skumt. Man rullar inte på 22 grader, måste ha med någon pum, oljetråg mm att göra kanske.
Sidolutningen måste ha med mer än tipprisken att göra. Jag har monterat in en tipp mätare på min TGB1111 och att luta 30grader är inga problem, vid 35 grader är risken stor för att rulla.
Normalt när jag kör och det är 25 grader så känns det obehagligt och 30 + grader känns som man är på gränsen.

> Anders
Menar du att du satt in ett vattenpass i bilen för att ha bättre koll på var gränserna går? Hehe, coolt… :)
// staffan
Kan du ge dig på, har varit JÄÄÄÄligt nära på att rulla, än om "kontrollerat". Köps SILVAS gradmätare(vattenpass) montera. Kostar några 100kr, skall sitta i segelbåtar normalt. När det känns obehagligt titta på mätaren….backa eller andas ut och kör frammåt.
Jag skickar upp lite blider och videos från idag. Om det funkar att ladda up…vi får se
#7: Det brukar funka så jag håller tummarna. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

Kan tänka mig att man inte är så kaxig första gången man åker med i en sådan där… :)
// staffan
kolla bilderna nu, de ligger under "bilder från i helgen"
#10: Jag såg. Snyggt. Vad heter den modellen?
Vänliga hälsningar
Niklas
#11: 303 PV?
Vänliga hälsningar
Niklas
TGB 1111, PV bil
Det jag inte greppar är hur 11-bilen har bättre lutningsförmåga i färdriktningen än 13-bilen…
Varför?