Strömbrytare köpes,
Finns det nå´n där ute i cyberrymden som har en strömbrytare till framhjulsdriften över?
Min knapp i 20bilen har ramlat isär och saknar en del inre delar så jag kan inte lägga ur framhjulsdriften,,
Troligen samma knapp som i 11/13 bilarna.
//Danne

Är det samma knappar som i volvo lastbilarna?
Sören

Om jag minns rätt så hade min 164E -72 just en sådan knapp till varningsblinkers…enda skillnaden är att det står hazard-light eller något sådant på den svarta ramen…kan man måla/sandpappra bort.
Även fog-lights var nog en likadan… borde finnas på skroten

Jag har orginal knappar till c202 tre stycken kan de vara nått?
070-7471690 ring så får du dom jag tror att det är skrivet med nån slags filtpenna på dom annars så är dom så fint orginal oranga.

Jag har hört att det skall vara samma knappar i volvolastbilarna men är inte säker,,,
Det som försvårar lite är att knappen är 6polig med 4st som används men jag har inget innanmäte så jag vet inte vilka kablar som kopplas ihop vid vilket läge,,, Det bästa vore nog en originalknapp,,
//Danne

Samma knapp används ju för indikering, dvs lyser även om inte intryckt så utan att ha kollat på kopplingschema så borde lampan och brytarfunktionen vara separerade…likt varningsljuset där brytaren aktiverar relät och lamp-indikationen kommer från blinkersljusen…kolla i kopplingschemat -jag tror tryckknapparna från 164 -72 och äldre borde fungera…man kan kolla på skroten och mäta sig till det…borde vara mycket billigare än att kliva in på volvo och köpa en.

Strömbrytare ordnad!
Tack Limpa!
//Danne