ska tjacka en valp!!
ok. jag ska skaffa en valp som jag ska ha att ploga o köra off road me. ni som har koll vad ska jag leta efter för fel?? hur är det med elektronisk 4wd på års mod osv…ursäkta stavfel. fd enduro åkaren

Jag har en valp om du är intresserad. Renoverad, det som gjorts är bland annat: Ny bakaxel(var nyrenoverad vid köpet), ny lack, ny koppling, alla bromsdetaljer renoverade, ny styrväxel, alla oljor nybytta, målad invändigt samt aludurk på golv m.m. kommer inte på mera men summa sumarum den är tokfräsch.
//jocke
pris? års mod?

Tänkte mig runt 20 för den, och det är en -63, kappellare från början men nu är det skåp. Men alla kappelltillbehör finns kvar, typ halvdörrar, fräscht kapell m.m
//jocke
ok.. såg den på blocket…är nog ute efter en lite nyare men då vet jag .
tack johan..
En tgb13 kanske kan passa?
Kjell//
jo kanske det. bilder ??? pris?? ska till jakan på söndag. åka "hem " så att säga.

jag skulle satsa på en "gammal" valp och inte C202 om du ska ploga me den. det är bättre axlar på dom "gamla" valparna. dessutom så brukar dom vara utrustade med lamell broms i bakaxeln ..
Förstår fortfarande inte varför många säger att Valpens axlar ÄR bättre än 202ans. Vad VET ni om skillnaderna? Lr vad har NI hört att de är för skillnad? Jo som JAG har sett när jag skruvar så är de inga stora skillnader typ i bak så är de ett lager som har annan storlek. Vist 202an har ingen "diff" bak orginal. Men VAD är de mer som är annorlunda? Förklara er för en som har rivigt med båda axlarna å byggt ihop en axel från både Valp och 202.
För min egen del så vill jag ha 202ans utväxling till min Valp. Men är den då sämre?
mvh/putte

igentligen är det ingen större skillnad på axlarna bortsätt från utväxlingen då! Däremot så är det ex ovanligt med lamelldiff i C202 axeln. Jag har tex ingen *L* sedan så har jag hört att det är "sämmre" rivaxlar i C202 axeln och det kan ju vara därför den har fått dåligt rykte!! är det någon annan som vet någon skillnad?