Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettmaterial-delar
Läst 3745 ggr
seekoman
2006-09-19 11:52
0

vinschar

Kollar lite på vinschar vet att vi har diskuterat detta tidigare och jag funderar lite på vad folk har fått för efarenhet sen sist.

Om man vill ha en billig vinsch tex julas t-max är det någon som har testa dessa och har några utlåtande. Såg att Bilbutrix oxå börjat med någon vinsch kew någoting.

Finns det lågpris 24v oxå eller är det svårare att hitta.

Nej jag ska inte köpa någon hydralvinsch så länge den kostar som den gör :)

Någon som har något tipps på någon som säljer vinchar utomlands och kan skicka hit. Det verkar ju skilja lite i pris som skulle täck upp frakt kostnaden.

jockum
2006-09-19 17:59
0

Många suzuki-åkare som jag har pratat med pch som har en jula winsch har tycket att de har vart helt ok….Vet dock inte vad de har för kapacitet och om ja inte är hel ute och cyklar så väger en tgb bra mycket mer än en lite zuki…

//jocke

Klabbe
2006-09-19 21:44
0

12V och 24V T-max

sos
2006-09-20 18:03
0

Är inte T-Max lite väl dyra i förhållande till kvalite? är det kanske inte lika bra att lägga på lite… jag vet inte om dessa är bättre??? jag har för mig jag sett någonstans att T-Max kostade under 2000Kr om man tog en pall direkt från Kina…????

http://4x4shop.nu/milemarker.php

Molen
2006-09-21 23:41
0

Jag hade en jula winsch en gång å den höll inte för min valp, den  började ryka så mycket efter ett tag, men jag törs inte säga vad de var för ton på den men den var ju uppenbarligen för liten.Glad

lunden
2006-09-22 02:19
0

Jag har Warn M12000 vinch sitter på min och den har jag aldrig haft några problem med! Den drar 5400kg på enkel lina….  Den har dragit tgb11 genom ett bottenlöst kärr fast man har varit nersjunken i gyttja upp till kofångaren fram..

Det man ska tänka på när man monterar vinch e att se till att man sätter dit tillräkligt grova kablar, för att ofta när vinchar brinner upp i motorerna är orsaken att dom inte får tillräkligt med ström fram…

Lasse Lunden

Molen
2006-09-22 23:38
0

ja mina kablar var ju inte dom grövsta precis. de kan ju ha varit nått sånt

hhansenfishing.com
2006-09-25 18:47
0

En mindre el vinch tex hjula kan man blocka en eller två gånger så blir dom lite starkare, men det fins ju altid en bristnings gräns för vad shassit till vinchen och axlar mm klarar av, men jag har själv trixat mej lös ur hopplösa situasioner med hjälp av ett litet block när (hjula vinchen) inte orkar på enkel wire så kan det funka med en trissa att dra wiren igenom och tillbaka till bilen mvh hasse

sos
2006-09-25 21:01
0

Talja och block, dubblerad lina = dubbel kraft, brytblock är ingen dum sak och man kanske ska se mer till hur många meter vajer man får på vinschen än till styrka och pris…?

preusvarg
2006-10-12 15:26
0

hallå där nu lägger jag mig i det här också *L* jah vet att det finns en kille i huddinge som har nån slags kina winchar som drar 12000 för samma pengar "i stort" som julas winch . och det räcker alla gånger. jag ska återkomma när jag har mer upgifter om honom..

jag har egna erfarenheter från warns 8500 och den räker alla gånger. men GROVA kablar och det är inte fel att ha dubbla batterier. ett kastblock är ingen dum grej det heller. warn har en tillbehörs sats som man kan snegla lite på.

ett annat tipps är att ta en gammal bilgummimatta och fästa på wiren som kastskydd om wiren går av

putte
2006-10-13 06:44
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Warn 8500. Mot en Seppson som har dragkraft på ca 2,5-3ton. Jämföra???????????? Skulle vilja se en Warn som drar upp en nerkörd 13 bil. Så som Seppsonen gör PÅ ENKEL lina. Vist blockar man så kan man ju liga gärna dra med en handjagad båtwinch.

Har en gammal Superwinch liggandes som e spesad ca samma som Seppsonen. Hallå de ÄR som att jämföra ett segelflygplan å en månraket i i styrtka.

preusvarg
2006-10-27 12:48
0

De e sant. jag har en seppson 2,5 tonnare liggandes. Och jag funderar på att montera den i bak ovanför tanken på min C202a jag har ju ett extra kraftuttag bakåt så det ska ju inte vara omöjligt. ska bara uppfinna ett säkerhetssystem så man inte kan slå i bägge wincharna samtidigt. en trevägs brytare för vacumstyrningen eller något sånt. fast får jag ett rysligt bra bud på den så kanske man säljer den förståss. *L*

preusvarg
2006-11-01 12:33
0

Nu har jag laggt ut seppsonen för försäljning. så är det nån som har behov av en billig och kraftig lätt winch så hör av er..