Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 1345 ggr
peter69
0

Höjning av 903

Har funderat på att höja valpen fram..nån som flyttat axeln under fjäderpaketen?..nåt problem med detta?

//Peter

whistler
0

Nu vet jag inte hur det är med lillvalpen, men allmänna saker att tänka på när man axelvänder är t.ex kardanvinklar, bromsslangar, eventuell handbromsvajer och styrstag och dyligt…

Hur kommer det sig att du bara vill lyfta fram?

Det ger ändå 4-7" att axelvända

Mvh Daniel

peter69
0

Min valp lutar lite grann framåt..och det tar alltid i fjäderpaketen eller i kofångaren….och förra ägaren har bytt fjädrar fram på den…ändå lutar den lite framåt när den står plant…Jag har 15-38,5 monser mudders på den..och ibland när man är dåligt till så tar det i lite grann..så jag tänkte börja fram iaf..

whistler
0

Här kan du hitta lite mer info så länge.

Är ju inte rätt fordon, men borde vara rätt likt.

http://www.off-road.com/jeep/tech/susp/cjsoa.html

Står lite mer viktig info om t.ex spring wrap, wheel hop och ett exempel på hur man bygger reaktionsstag…

Mvh Daniel

peter69
0

Tack!…det är ju alltid något…ska leta lite mer på nätet innan jag gör nåt…borde ju finnas nån som gjort det på den modell jag har…

Peter

putte
0

prova annars me att sätta dit extra spiraler. mellan axel å ram. själv har ja använt bakfjädrar från Golf 2. Monterade dom där genomslagsgummit sitter. Cool

peter69
0

Ok…vart det bra?..hur mycket högre blev den då?

putte
0

För min del blev de ca 5cm. För att man behöver ju längre stötdempare. Men jag va främst ute för att slippa karosslutnings skillnaden mot axellutningen. Betydligt behagligare när de lutar "MYCKE"