Intresse för Kina-Winchar?
Hallå.
Jag har kollat lite på Cinawinchar som den här tillverkaren har,
och dessa ser ju bra ut. Inte är de dyra heller när de kommer
direkt från tillverkaren.
Däremot vet jag inte någon minimum-kvantitet för att få beställa
men jag ska höra mig för.
Jag kan gissa att frakten kostar lite också eftersom att det är
tunga grejor.
Inte vet jag, men finns det intresse för såna här winchar om
dom går att få hem bra mycket billigare än att handla på Jula?
Isåfall kan jag iallafall luska vidare lite.
http://www.china-winch.com/sdp/231637/4/cp-1089986.html
http://www.china-winch.com/sdp/231637/4/cp-1089988.html
Häls häls,
Micke.
Jag är intresserad av en winsch.. vad låg priset på?

Ja du jag vet inte för tillfället hur det ligger till med minimum-kvantitet och frakt.
Men priset för Wincharna är 198$ respektive 209$ men då hoppas
jag inte att man måste beställa 100 winchar åt gången. 
Frakten vet jag inte heller - än. Tunga grejor det här.
Men jag luskar vidare då.
Micke.

Förresten behöver man en 8500lbs eller en 9500lbs? 
KINESERNA HAR BÖRJAR GÖR KANON PRYLAR TILL MYCKET LÅGA PRISER

Ja man kan ju slita ut ett antal kinawinchar innan man kommer upp i priset av en Warn. 
ja det verka ju va ett rätt bra pris..försök att kolla upp mer=)

Jula tar 5500kr för en lika kinawinch (8500lbs)

Jag skriver upp mig på en winch, hade precis bestämt mig för att ta en från Jula men detta blir ju bättre!
$209=1504,8 kr = 4000 spänn till öl :)
Det är ju samma motor i bägge wincharna, är det utväxlingen som skiljer eller är det wiren?
Nu är vi ju i alla fall tre som vill ha…

skriv upp mig på en winch oxå…-om det blir till att beställa inom snar framtid vill säga, jag behöver en till bladet som jag har monterat på min lilla karamell 
Tänk bara på att det tillkommer tull på varorna. Inte säker på hur mycket men kan vara bra att ni kollar upp innan.
Det är ju klart intressant men hur mycket dyrare är det med en 12000 winch den borde ju hålla lite längre eftersom den inte blir lika hårt belastad.

ja de e ju ingen idé att snåla på dragkraften ju.. satsa på en 12000 direkt. å ta med i beräkningen TULL och MOMS.. glömm inte det.. och tullen tas ut på det totala beloppet dvs med 25% moms inräknad.. så marginalerna krymper.. sen har man det där med vad händer om det rasar?? vem står för garantierna.. ja ja jag vet jag ska inte måla fan på väggen. det är bara att jag har kollat på detta tidigare och beslutade mig för att lägga ner.. då det hela slutade med att det inte skiljde mer än några hundralappar.. frakten är GRYYYYYM om det inte är så att man har känningar i fraktbranchen.
ledsen att behöva vara tråkig……

12 v passar väll inte på tgb?
Måste vara 24 volt på 11, 13 o 20. Finns en firma i Norge (larsen) som säljer både 12 o 24 volt Kinagrejer. Borde ju kunna gå att få tag i direkt fr Kina.
Alt är ju en 12 voltare men en massa krångel med extra batteri o generator.
Varför krångel??, det är ju bara att ta ström från det ena batteriet, fattar inte vad problemet består i

Livslängden på batteriet du inte tar från blir avsevärt förkortad,,
Om du inte tror mig så kolla laddspänningen på båda batterierna varförsig om det ena är dåligt uppladdat,,
//Danne
Japp det där har diskuterats på både detta och andra forum
Varför krångel??, det är ju bara att ta ström från det ena batteriet, fattar inte vad problemet består i // citat.
Har du provat med att byta ut ett bateri i en ficklampa som knappt lyser? Ficklampan jag tänker på har 2 st batteri. Funkar de bra? Har du funderat på vad som händer med de andra batteriet. Det är som att bära en 5 kg vikt i ena handen och en 20 kg vikt i den andra handen. Det blir kraftig snedbelastning. Med slitage skador. (Ond rygg)
Hoppas att du förstör vad som händer om man bara tager ström från ett batteri. Det finns ju en anledning varför man monterar en spänningstrafo i en lastbil (24v) till tex stereon (12v)
mvh//putte 

men det är ju bara att köpa en omvandlare på jula för 300:- …som omvandlar från 24v till 12v…-vars är problemet???

Omvandlare 24 till 12V från jula…till winsch? hur många amp kan den leverera?

Min ända komentar till den här tråden är har du 12 volt skaffa 12 volts winch har du 24 volt skaffa en 24 volts winch.. du gör dig bara en otjänst med mera "skit" som kan gå sönder.. och tro mig det kommer det att göra den dagen du sitter upp till armhålorna i skiten.. länge leve mekanwincharna
så länge motorn går så kommer du upp ur skien.. och stannar motorn så kommer du en meter med el winch innan batteriet/batterierna ser ut som russin.. jag vet har provat det också.. aldrig mera elwinch för mig… (köp min seppson 2.5 tonnare så har du winch som går å går å går) *L*
Hallå!!!! Va de ingen som va med på lektionerna i skolan…? Tror ni att tillverkarna har gjort 12v och 24v winchar för att de e roligt att göra winchar? Omvandlare, jo jag tackar. Kul att många har intresset för bland annat dom "gröna" bilarna. Man behöver inte kunna allt om allt. Man lär ju sej med tiden hur saker å ting fungerar. Låter ju som att jag vet å kan allt. Men jag har fått lära mej att de e bättre att lyssna å lära. Än att öppna munnen å bekräfta.
mvh//putte

Hehehe, detta ämnet gillar jag! ;) Jag och bror min har lärt oss den hårda vägen.
Vi har en 12V winch till vår 24V TGB11a, denna winch kom vi över till ett bra pris då den var i allmänt dåligt skick när vi fick tag på den. Utan en tanke på det här med 12/24V så gjorde vi vår winch fin och fungerande. Vi luftade problemet med 12/24V här och ick höra att vi nog snart skulle köpa nya batterier, äääh tänkte vi, snack. Winchen användes ett par ggr och allt fungerade fint till den dag då jag fick för mig att gå ut och mäta lite på batterierna. Motorn var ej igång och jag mätte upp runt 12V i båda batterierna, startade och mätte fortafrande upp ca 12V i ena batteriet & 17 i det andra!! Ok, detta var inte bra det var nu konstaterat, efter laddning av båda batterier var allt frid och fröjd igen.
Fortfarande lika fulla av självförtroende så skulle här minnsann byggas en spänningsomvandlare på runt 20Ampere, efter mycket dribblande och tänkande så hade bror fixat en ritning på en sådan. Inget inköpt än då vi var lite oroliga för hur vi skulle kyla bort all värme som blev, då kom nästa snilleblixt.
-Äh, behövs laddnig egentligen, whinchen används ju högst några minuter åt gången, det går ju att ladda väl tillbaka på "UH" platsen. Dock var vi lite försiktiga efter förra "misslyckandet" så vi bestämde oss för att mäta spänningen i batteriet vid winchning utan laddning. Där kom nästa spik, batteriet(som var nytt) gick ner till 0V på några sekunder under belastning. Tyvärr kom jag inte ihåg siffrorna riktigt men winshen(Warn 5000 nånting) slukade minst dryga 400Ampere vid belastning!!
Vår omvandlare hade inte hjälpt speciellt mycket här…
Idag kör vi i gång ett hemmabyggt laddaggregat i "kofferten" bestående av bilgenerator + gräsklipparmotor vid winshning, det är omständigt men funkar väl.
Var rädd om era batterier, ska ni köra 12V, fixa REJÄL laddning!
MVH
Chrille

Hejsan.
I skrivande stund har jag inte tid att läsa igenom tråden riktigt noga. Kul att det finns intresse.
Jag kan höra mig för mer med tillverkaren och se vad dom säger - om det går att beställa mindre kvantiteter.
Jag är inte så väldigt aktiv på forumet då jag jobbar borta under
veckorna och tyvärr är utan Internet.
Men jag hör av mig. :-)
Vänliga hälsningar,
Micke.