Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikett: reparation-renovering
Läst 4494 ggr
OS Racing
0

Dieselmotor i valp ( L3314 N )

Hei !

Har planer om å bytte ut B- 18 motoren i valpen min med en Mercedes 240 D ( OM 616 ) , 82 mod. som jeg har stående . Motoren har orginalmontert servopumpe . Servostyring er og tiltenkt valpen .Adapterplate mellom motor og gear kjøpes fra SMT AB. Er det noen på forumet som har erfaring , eller kjenner noen som har det , vedr. dette tema , så mottas alle tips med stor interesse  

M.v.h. Oddbjørn

Mail : od-skaar@online.no

Seglarn
0

Hejsan

Har själv en ombyggd Valp med servostyrning från Mercedes. Funkar utmärkt.

OS Racing
0

Hei !

Takker for positivt svar .

Hvilken type Mercedes servosnekke brukte du , var det fra en 123 bil ?

Det hadde vært interessant å sett noen bilder av hvordan du har gjort dette ?

På hvilken måte løste du sammenkoblingen mellom valpens rattaksel og MB servosnekka ?

Innfestingen av servosnekka med pitman arm , hvordan gjorde du det ?

Har du mulighet for å legge ut noen bilder her på forumet , eller kan du sende noen på mail til meg ?

M.v.h. Oddbjørrn

OS Racing
0

Hei !

Er det ingen andre som har erfaringer vedr. ovennevnte tema ?

Begynner demonteringen av valpen denne uken , så jeg er meget

interessert i råd og tips !

M.v.h. Oddbjørn

lynx3900
0

Väntar med spänning på bilder o berättelse på hur det går med motorbytet?!!!

OS Racing
0

Endel arbeid, men resultatet ble meget bra.

Oddbjørn

lynx3900
0

Väntar på bilder!

Spännande!

volvo_vetlanda
0

Hej.

Jag har samma tanke som dig os racing.

Fick en volvo valp ( 903? ) av en släkting, om jag lovade att inte såljer den vidare direkt, utan att jag gör något kul av den.Skrattande

Den har stått på en åker i 30 år, ( skattemärke sen 1977 )

Och så har jag en mercedes 240D -84 tror jag det var, som jag har skrotat ner.  Tänkte ta den motorn och sätta i valpen, och ha det som projektarbete nu i 3:an ( går fordon )

Jag har inte börjat något på den än, men det första blir att riva av hytten ( enkelhytt utan flak ) och sen rulla in ramen i garaget. ( den är för hög nu för att gå in under garagedörrarna )  

Det konstiga är, att det inte är genomrostat någonstans, alltså mkt mkt fin i både ram, och kaross, men jag ska ändå slipa ner den ytrost som finns, sen måla ramen och axlarna.

( detta är en helrenoverings objekt )

Men det största problemet jag har i mina tankar just nu, är hur jag ska få ihop dieselmotorn, med volvo´s m40 låda, eller om jag ska bygga ihpo mercedes växellåda med fördelningslådan. Men jag tycker det verkar vara enklare att bygga ihop merca motor, med m40 låda, och ha en special sprängkåpa ( kan man göra själv ? ) och ha merca koppling, lamell, mm.

Cool

OS Racing
0

Hei.. 

Jeg er kjempe fornøyd med MB 240 diesel motor'n i valpen min. Det fungerer veldig bra.

Kjøpte adapter plate fra SMT tuning som passer mellom volvo clutch huset og MB motoren. 

Flyttet også over servo'n fra MB'n.  Måtte skjære litt i  karasseriet for å få plass til servopumpa. Var litt under sjåfør sete og litt i innerskjermen..  Gikk veldig bra det også.. 

Legger inn noen bilder av ombygginga imorra.. :-)

Hilsen oddbjørn

OS Racing
0

får ikke lagt ut noen bilder. skal prøve igjen..

Hilsen oddbjørn

OS Racing
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Her kommer det ett bilde av MB diesel motor'n i valpen min.

Nå er det lagt ut bilder på fotoalbumet mitt av ombygginga av valp'n til diesel motor..

Er det noe dere lurer på så kan dere bare sende en e-post.

mvh

oddbjørn Skaar