Drivknutsdamasker
Hej!
Jag har äntligen fått tag på en 303a! Dock är drivknutsdamaskerna trasiga fram och behöver bytas ut. Vet någon var man köper sådana? altyco skulle ha 904:-/st!!
Liiite dyrt tycker jag nog allt.
Tacksam för snabba svar.
MVH
Christer
Hej
Jag hade samma problem med min C303…
Tyvärr så är det bara att beställa damasken bl.a hos volvo(lastbilsvagnar), Jag fick betala runt 800kr för den.
Det är en specialldamask,vilket du kommer att märka när du lossat den. Rätt så enkel att byta iallafall(dock lite tunga delar….)
Lycka till / Ville
Damaskerna? Är det själva "kugget" mellan axeln och hjultet som gör man svängbara hjul kan drivas?
Eller är damasken själva gummiskyddet som sitter mellan axeln och den vridbara portalaxeln?
Damasken är gummiskyddet. Med tanke på priset förstår jag att du frågar.
Vänliga hälsningar
Niklas

Jehupp, bara att punga ut me stora pengar alltså… Jaja, vad gör man inte för sin älskling
Ville, har du något artikelnr på damasken?
MVH
Christer

Här är artikelnummret på damasken 1563012-2 om du vill ha reservdelslistan och verkstadshandboken kontakta mig djklabbe@telia.com
Klabbe
@5
Reservdelslistan och verkstadshandboken du har, är det civil eller militär variant?

Det är militära verkstadshandboken och civila reservdelslistan och civila verkstadshandboken på orginal vinschen allt på en cd.