Läckande förgasare
Startade min C303 idag, körde c:a 50 meter, och kom på att jag glömt en sak.. Körde tillbaks och gjorde det jag skulle, och när jag kommer ut till bilen igen märker jag en liten pöl som bildats undertill.. Kikar o känner o luktar o smakar o kommer fram till att det är den bakre förgasaren som läcker bensin..
Under förgasaren sitter en plastplopp, eller vad man ska kalla det.. Det var den som läckte, för när jag drog ut den lite så började det rinna mera bensin..
Det fanns ingenting rakt under förgasaren, så jag bedömde att det var riskfritt att köra hem den.
När jag kom hem och tittade under bilen så läckte inte förgasaren längre..
Vad kan detta bero på? Det är ju alltid olustigt att saker läcker bensin, men jag tänkte att den kanske ska göra det, för att det inte ska stå en massa bensin i förgasaren eller nåt.. Men det är ju bara en gissning..
Nån som vet om det är normalt, eller om det är något som är trasigt?
Ingen som vet nånting om förgasarna? Vore ju bra att veta om det är ett fel eller en funktion.. :)
hej har själv råkat ut för detta det sitter en o ring på plastplutten som blir platt den ska täta mot huset så när du satte tillbaks den så art det tätt men tar man dän den ock tittar så blir oringen platt om den är gammal jag bytte minna oringar finns på volvo men var dyra tycktr jag så nästa gång blir det inte orginal
mvh kjell
Okej.. Får dra ut plastpluppen helt o kolla hur o-ringen ser ut.. :)
Tack för hjälpen.
Tog tag i problemet idag och pratade med Volvo om det.. Jag fick inte köpa original-o-ringen, för det låg militärspärr på den.. Tyckte det var lite lustigt att en vanlig enkel o-ring var militärspärrad.. :)
Det är ju "vanliga" stromberg 175cd förgasare, finns renoveringssatser i parti och minut till dessa, tom på biltema.
Annars finns del o-ringar att köpa, tex hos momentum