Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 546 ggr
Limpan4all
0

Militärspärr?

Jag har också hört detta, har ännu inte drabbats, men…

Någon som vet detaljerna kring detta, hur, vad och varför? Vem har fattat beslutet, varför har Volvo gått med på detta och på vilka grunder mm.

Eller är det Statens/miljömaffians vanliga sätt att djävlas med oss medborgare.

Först låta oss skaffa saker som vi sedan eventuellt inte kan använda!

Pizza_DUDE
0

När jag hörde detta från början, utgick jag ifrån att det var vissa delar som satt på fordonet som enbart försvarsmakten fick lov att använda, typ mörkläggningsströmbrytare, kulsprutefäste o såna saker.. Men efter att ha hört att en o-ring till förgasaren har militärspärr, så vet jag inte längre vad jag ska tro.. :)

rickardp
0

Det är snarare en "militärspärr" på de reservdelar som finns till C303, dvs de är reserverade till militären för att säkerställa att den vagnspark som (fortfarande) tjänstgör skall kunna underhållas.

Tror att avtalet var fram till 2010 (men jag kan ha fel)

B1n4ry
0

rickardp: Exakt så är det. Volvo har förbundit sig att hålla alla delar i lager till C30x serien under en viss tid och de delar som då är svåra att få tag på har man "militärspärrat". Jag vet inte heller hur länge men det kan jag kolla!

//B1n4ry

mikal
0

Hur är det med fördelningslådor till 303 om en sån skulle gå sönder? Är de lätta att få tag på eller är det svårt och tokdyrt?

Micke

wiggo
0

Fördelarlåda låg på 6000kr till c303 sist jag kollade. Nog inte alltför svårt att få tag på om man vill.