TGB 11 KÖPES
Tjena är du sugen på sälja din tgb11 då kan jag va intresserad om de är en välvårdad aluzinkad model. Bilen ska ha bra däck inte något objekt gå in på min sida skriv var du har.pris MAX;30000kr
eko

När jag köpte min aluzink 11bil i karlstad på auktionen så var den en av de billigaste,,, å jag gav 30 000:- ,,
Kan ju finnas någon för det priset men de är nog riktigt tunnsådda. 
//Danne
har fått svar på flera 20.000kr protyp 24000kr ett par för 30000kr fina vill du köpa
promblemet här är väll att du själv har betalt dyrt för din he he

Nope,,
Har den inte kvar, bytte mot en 20bil + pengar. 
Som numera är lätt lastbil 
(då betalade de flesta för mycket i så fall)
//Danne
De har jag inte sagt herr DANIEL men jag köper en aluzinkad i nästa vecka för 30.000kr som jag prutade 14000kr på man får inte va blyg för att pruta kraftigt. och sen den dagen de blir aktuellt att sälja den kan man hålla ett kraftigt längre pris för att bli av med lättare. kolla blocket ingen där som har fått sålt fast en del håller bra priser.

Jag tog det inte som att du skulle vara otrevlig eller kritisk,,, 
men Daniel heter jag inte,
däremot Dan.
En annan prutar för dåligt däremot,, 
Fast jag är ganska nöjd med min nya 20bil,, testade terräng i bjurbäcken i lördags,, inga problem!
åsså sov man ganska gott i den med. 
//Danne
Ursäkta Dan
Otrevlig har jag väll inte varit men kritisk kan jag hålla med om. att jag är. Simma nu lugnt och ha en riktig skön Helg mvh tgb13safari
ps tur att du sov gott i 13bilen
Hej på er igen!
Detta känner jag igen! Hej vad det prutas, hej vad det går med prototyper hit och dit. I själva verket är det väl en ram som ligger på en gösselstack nånstans i norrland.
Jag har själv annonserat ut en 11-bil för inte så länge sen. Det kom svar från norr till söder - och så några tyskar och engelsmän.
Att få tag i nåt vettigt under 30 - då krävs att säljaren inte vet vad blocket är och inte heller kan tyska eller engelska.
Jag bjuder 20 för alla TGB som är till salu. Enda förutsättningarna: 1. Söder om Sundsvall - kan rulla för egen maskin till Göteborg.
Hämtar aluzinkad tgb11 på Fredag för 29.900kr topskickCA 5900mil
vet en för 20.000 är du intresserad på riktigt så kontaktar jag säljarn.
jajamensan!
Jag köper gärna ett parti med tgb 11 aluzink för 20.000 /st.
förutsättning: mekaniskt friska bilar.
Berätta gärna om det gick bra med hämtningen eller om det gick som det brukar….
Du verkar inte va riktig som vi andra men alla är vi olika. Var skrev jag ett parti aluzikad för 20.000kr är du intressrad av a-kaross skickar du bara mig ditt nr till mig så ber jag ägarn hör av sig till dig .Förstår du inte nu kan jag skriva de på lätt svenska ha ha haha

Du är en skojig prick! Du vill enligt ovanstående inlägg köpa en citat "välvårdad aluzinkad model."
Sen börjar du prata om prisnivåer. På A-karosser!!!! Tyvärr är det lite äpplen och päron.
Det finns en ganska aktiv herre som delar vårt intresse för TGB. När jag gav mig in i denna tråd tyckte jag mig känna igen något jag läst tidigare.
Han lyckas nämligen hitta bilar till priser som inga av oss andra gör. Alla vi andra har enligt samma skribent köpt för dyrt. När någon annonserar ut en bil är samme man ofta framme och påpekar "för dyrt!". Slutligen så har han varit på väg och hämta sina fynd (så som du gör på fredag) några gånger. För att vara noggrann minst tre ggr i år och ytterligare ett antal ggr förra året (jag kan förvisso ha missat något tillfälle när jag gjorde en snabb sökning). Sen blir det tyst ett tag…
Jag står fortfarande fast vid att jag är beredd att köpa en körbar TGB 11 för 20 000, givetvis med kravspecifikationen du själv satt upp. Sen om du erbjudits att köpa skrot så känns det som du -inte jag- ramlat utanför ämnet.
Jag tycker att jag följer marknaden ganska väl. Jag vet vad ett antal bilar sålts för på den privata marknaden. Att generellt sitta och sätta priser på bilar man inte sett är svårt, det blir inte lättare av att det extremt varierande skicket, att det mellan varven säljs många bilar på en gång (auktioner) och att bilarna har ett högt skrotvärde i och med att axlarna säljs för i vissa fall 30 000 kronor per par.
De billigaste aluzinkbilarna som jag känner till ha sålts i år gick för 25 000 kronor. Det var fyra EON-bilar som stod någonstans i norrland. Skicket var "sådär" bland annat hade en bil främre kardanen liggande i passagerutrymmet - varför visste inte säljaren. Förvisso hade de vinsch. Men kanske också havererade lådor, axlar osv.
Köparen fick själv arrangera transport - de var inte körbara. Hela köpeskillingen skulle sättas in på ett privatkonto i FSB. Dessa bilar såldes på ett par dagar. Samtliga köptes obesedda.
Den dyraste jag vet sålts i år gick för över 60 000 kronor. Den hade skyddsplasten kvar på sätena och hade gått ett par mil efter karossbytet. Detta är slutpriset som jag känner till.
Vid de två sista auktionerna var det väldigt få aluzinkbilar som gick under 30 000 kronor. Jag tror jag köpte den billigaste och risigaste aluzinken i Karlshamn, den kostade 28 000 kronor. Att du samtidigt ska hitta väldigt fina aluzinkbilar för 30 000 kronor känns så konstigt. Framför allt, varför gör ingen annan detta?
Hoppas nu jag varit tydlig - om du hittat en aluzink med lågt miltal och fint skick för under 30 är det ett fynd - grattis.
Sen är jag efter sex år på universitet inte helt obekant med svenska språket. Du skriver (#9) "Hämtar en aluzinkad…Vet en för 20 000…" Det är ju ganska enkelt att få för sig att det är frågan om en aluzink!! Var står det A-kaross????
För att undvika att vi går ner oss i sandlådan: Har skickat mitt telefonnummer via PM.

Håller med Lostmygin. Priserna för körbara tgb 11 ligger nog ett gott stycke över 20000:-. Även jag är intresserad av att köpa tgb 11 för 20000:- Ju fler ju bättre! Axlarna är ju värda mer och det vet i regel säljaren också. Det högsta pris jag känner till är 65000 + moms (81000:-) för en mycket fin tgb 1111 i robotutförande. Den såldes till utlandet. Han fick tillbaka momsen vid gränsen, men ev. betala moms + avgifter till sitt hemland.

http://volvovalp.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=8af8fb08-34d3-4ed4-9ca4-eb416ac93d72
Ett av många tidigare inlägg?
Jag får faktiskt hålla med Tgbsafari eller va han hetter jag personligen har köpt en co3 pv jeep för 30000kr( fin) jag vet även Arne från Timviken som med på forumet en gammal veteran där. Han har även han köpt mycket välvårdad pvjeep även till otroliga priset av 20.000kr 
Tgb13safari hette du ursäkta. Kan du kontakta mig min kompisen är intresserad av billig tgb11 kan du skicka även bilder på den är du snäll mvh Br202