Volvo TGB en trafikfara?
Enligt rapport på morgonen idag kunde jag se att försvarsmakten tycker att volvo terrängbilarna är livsfarliga på vägen och man vill införa körförbud på dem jag tror och hoppas att det enbart gäller millitärens bilar.
Frågan är om inte körförbudet borde gälla alla Volvos bilar?
Själv kör jag frugans avlagda 945 och det är ungefär som att ratta ett lastfartyg. Det känns som om man hade ett badkar i skuffen och responsen på ratten kommer ungerfär 3 km efteråt….
Men billigt går de och fort också så länge det bara går rakt framåt.
Min valp är nog mest säker i hastigheter under 30 blås men vem f-n har så bråttom?
Den enda trafikfarliga med (i) en tgb är den som kör. Bilen i sig har nog aldrig orsakat någon trafikolycka. Ser ingen anledning att bilen skulle få körförbud.
Riktigt - en helt säker bil saknar förare!

instämmer till fullo..

Skall inte AK, kanoner m.m också förbjudas… det låter ju något så fördjävligt och så lossnar det farliga saker ur dem som far iväg med en helsikes fart från framsidan… minor ojojoj… allt militärt är ju livsfarligt om det hanteras fel…öhhh eller är det rätt hanterat det blir farligt???
Vem är slutanvändare av en handgranat till exempel???
Håller med om att det är förare som är farliga.
Men ibland är det förare i andra bilar…
Jag åkte i ca 90km/h på motorvägen när jag ser ett par lysen på min vänstersida i ögonvrån PANG…
bilen träffar mitt framhjul så der blir full ratt åt höger, hänner hur blien går upp på ett hjul (känns som ett) en tiondel senare ser jag grus o sten 1m framför mig. TGB:n gräver ett hål på ca 50-60 cm djup, rullar över på sidan för att slutligen lannda på hjulen
Skador på mig:
lite blåmärken och bulor + en svullen hand (TGB:n har skopat upp ca50 - 100 liter grus och stenar stora som knytnävar som landade i hytten)
Med tanke på omständigheterna (90km/h-0 på 20-30m ink. rull) tycker jag att bilen har väldigt lite skador
Hur gickt detta till?
Enligt den andra förare såg han mig försen så han fick panik svänga så han fick sladd.
Vilket jag har svårt att tro, båda mina baklycktor fungerartade bra och var rena.(TGB:n har myckte tydligare lycktor än många bilar) tror nog mer på att han satt och halv-sov
@6
Stackars elva.. O du också, såklart..
Ska du fixa upp den, eller plocka delar o sälja?

Jisses!! Den såg inte alls så tilltygad ut får jag säga! Skönt att det gick bra för dig!!