Hur är kvaliten på jula winchar
Är de nogon här som vet hur kvaliten är på dessa vinchar?

jag har viss erfarenhet men en som var monterad på en GAZ fungerade riktigt bra fjärrkontrollen tålde dock inte fukt så bra. men som sagt för slanten en skaplig winch. annars finns ju killen som säljer riktigt stöddiga grejer jag ahar en tråd om det här.. kolla in tråden winchar. mvh preusvarg
Hehe stöddiga winchar. Kolla min "lilla" winch. Jo kinawinchar för all ära. Men man ska nog tänka på för bil man monterar den på. Det är ju inte för inte att en "rejäl" winch kostar kring 20000-30000kr. Har hört någonstan att min Seppson kostade 22000kr+ moms ny? Mycke pengar, men MYCKE kvalite. Det måste ju skilja något i kvaliten på wincharna. Men har man inte dom pengarna lr turen att hitta en beg winch. Ja, då e det bättre med en billig å va lite försiktig när man använder den. Sen när man kollar på wincharna så ska man inte blanda ihop alla typer av olika dragkrafter å framförallt HUR dom mätt upp dom. Det är ju ganska stor skillnad på "kg" & "lbs". Sen om det är RULLANDE motstånds kraft lr REN dragkraft. Alltså dragkraft mellan 2 fasta föremål. Så som min är uppmätt. Det innebär att 12 000lbs motsvarar 5443.11kg. På min winsh på full trumma (4 linvarv) så har jag en ren dragkraft/lyftkraft på 1600kg/3527.4lbs vad den är spesad till. Jag har mätt upp den på linvarv nr 6 till ca 2000kg/4409.25lbs med en dragkraftsprovare.
Vill bara att den som ska köpa en winch kanske får en förståelse vad som menas med alla olika måttenheter. För ibland så är det inte alltid försäljaren vet skillnaden. Det är ju lätt att tro om man köpt en winch som är spesad till 6000lbs är =6ton. Som i verkligheten motsvarar 2721.55kg i dragkraft i 45gr lutning på rullande föremål. Som jag uppfattat är den vanligaste mät metoden.
Hoppas ni förstår vad jag menar. Annars så är det bara att fråga så ska jag försöka färklara bättre.
mvh/putte

Fin winch. jo du har helt rätt putte! jag strider inte med dig på den fronten.. jag menar bara att den killen jag hänvisar till har stöddigare grejer än vad jula har. och det skiljer så lite i pris så man lika bra kan skuta till nåra kronor och få en bättre grej..
jag har ju också en seppson winch en mekan. men det tycks ju inte som att det är det som folk vill ha, konstigt nog!!! jag har redan en monterad så jag har inget behov av den extra jag har tycker det är bättre om den får komma ut och jobba.
men samtidigt skänker jag inte bort den… den hör defenetift till bra att ha grejerna i mitt garage.