Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettmaterial-delar
Läst 1851 ggr
axel
0

Lås till 13 bil

Jag fick låset i handen för att tag sedan. Jag ser att metallen spruckit och behöver köpa ett nytt lås. Är det någon som vet om det är samma lås som i PV eller Amazon eller 140 bilarna? Att de går sönder med tiden förstår jag för till min bil är det olika nycklar till alla dörrarna.  

Är det någon som vet var man köper?

Arne

axel
0

Hos Altyco finns inga låscylindrar. De är slut..oktober 2006.

Inte heller i Fristad finns det lås och de håller reservdelar till volvo personbilar.

VAR LETAR MAN DELAR TILL GAMLA VOLVO LASTBILAR…OM LÅSEN KOMMER FRÅN EN SÅDAN?

putte
0

Det finns dörrar hos Aktive Life. 0502-21175

Ring å kolla om dom vill sälga bara handtagen.

mvh/putte

rickardp
0

Handtagen har jag sett sitter på dynapacs större vältar, skall ev kolla lite närmare på dom

axel
0

Volvo lastvagnar i Norrköping,reservdelstekniuker Björn Nordh har lite intresse av tgb bilar men just lås kunde han ej fixa. Men han kan fixa annat tgb relaterat.

Napp fick jag hos Bärebergs järn och maskin. Var dock tvungen att köpa två kompletta handtag,  men endast en nyckel, för 544 kronor….l

preusvarg
0

Det är dessutom ganska enkelt att koda om låsen så en och samma nyckel går överallt. lite trevligt vinterpyssel..

sos
0

Har du någon liten instruktion för omkodningen???

preusvarg
0

Tyvärr inte.. bara en del erfarenhet *L* pillra i sär å prova sig fram med bläcken. i bland kan man få ta till en lite fil å fixa det sista. en klar fördel om man har flera lås av samma typ liggandes för att ta delar av. det som brukar vara lite pyssligt är att få till den täckbrickan som i vissa fall är vikt runt kanten men med en stor portion envishet så brukar det lösa sig också.

Lynghaug
0

Det är jätte lätt. Lossa bara skruven bakpå låset så får du ut cylindern. Sedan är det bara att lossa dom små spårskruvarna på sidan av cylindern och "plupp" så äe hela låset isär. Testa sedan som tidigare angivet med att flytta runt bläcken tills det passar bra (blir en slät yta). Passa så att du inte tappar bort dom små fjädrarna. Tar ca 5 minuter per lås inkl. mont och demont i bilen. Lycka till !!!

axel
0

Nu sitter nya låset på platts….summa 544 svenska kronor + att jag tillverkar en reservnyckel.