Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikett: material-delar
Läst 1406 ggr
Pizza_DUDE
0

Snökedjor tillåtna eller inte?

Som rubriken säger, får man lov att köra med snökedjor överhuvudtaget i detta land? Sökte på vägverkets sida, men kunde inte hitta något matnyttigt..

mikal
0

Jag har inget svar,

men snabbast kanske du får svar om du ringer till
Vägverket eller Polisen.

MVH Micke. :-)

Niklas
0

Det gör ju snöröjningen. Det är nog tillåtet när omständigheterna kräver det.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

volvo_viking
0

Om väderförhållandena eller vägens beskaffenhet är sådan att du behöver kedjor kommer ingen att ha några invändningar. I terräng är det tillåtet under samma premisser. det finns dock kedjor som är så aggresivt broddade att de inte får användas på väg.

/Jan M

Dexxas
0
Ronny
0

Varför bry sig om att ens kolla? Kedjor kör man ju inte med för nöjes skull och har man kedjor på så betyder det att det behövs. Ja, jag vet, jag är väldigt anti när det gäller lagar och paragrafer för dom är oftast skrivna av nån skrivbordsgeneral som inte ens har körkort och använder jag kedjor betyder det att det behövs.

mikal
0

Jag tror jag kommer att ha kedjorna på hela vintern om det blir nån snö att tala om.

Calle
0

Kedjorna slits hårt om man kör på ren asfalt och de är ju inte gratis.

/Calle

Kjelle69
0

Kör man lämpligast med kedjor runt om eller bara bak. t.ex. ?

//Mr.Plow

egil
0

Inlägget borttaget av skribenten i protest mot oväntad, oanmäld och oönskad reklam

Kjelle69
0

Tyvärr inget boden för oss i helg, när Poff sidan gick ner så var det som om vi glömde bort aktiviteterna och planerade in en massa annat göromål. Bl.a. att byta tak på jeepen och dona med vinterförberedelser, så tyvärr inget boden. Men det kommer fler tillfällen !!!

egil
0

Inlägget borttaget av skribenten i protest mot oväntad, oanmäld och oönskad reklam

mopar
0

om du har tre axlar så ska man tydligen helst ha på framvagnen+på första bakaxeln… -om du har två axlar kan du ha runt om, men om du bara har ett par kedjor skulle då jag sätta dom på bakaxeln…

Kjelle69
0

Får man ha plog ?