Svampig bromsverkan
Hej alla glada valp entusiaster!
Skrev här för ett år sedan ang. mina broms problem,dessa låste sig.Det visade sig vara broms cylindrarna,eller cylinder, som inte fungerade som dom skulle. Jag hade honat dom själv men inte hjälpte det,fick lätta på börsen och köpa 4 nya fram. Bytte även b roms slangar till stålspunna.
Men nu har jag ett problem som jag inte lyckats att lösa.Broms verkan är bra men pedalen tar nästan i botten vid första trycket,andra trycket är som det skall vara lite högre upp.Väntar man sen 10 sekunder och bromsar så är det samma sak igen.Nivån i broms burkarna är oförändrad när man bromsar
Jag har luftat och fyllt säkert 1L olja .Är det någon som har en teori.
Tacksam för förslag.Mima
Låter som backarna inte är tillräckligt justerade. Första trycket på pedalen trycker ut backarna.
vid andra trycket har dom inte hunnit in till viloläget så därför tar det högre upp
vet inte om handbromsen tar på hjulen eller kardanen men tar den på hjulen så dra upp den ett par snäpp utan att den bromsar, tar bromsen högre upp direkt är dom dåligt justerade ( så var det på Amason iallafall) annars kan det var dom trummorna som inte är påverkade av handbromsen
micke
Japp presis som de skrivs ovan. Det är en justering som behövs. Men handbromsen har en egen trumma bak påfördelningslådan.