Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 2077 ggr
hfb608
0

rost i ram balkar

är det någon som har haft problem med rost i den bakre delen av rambalkarna på en 9033?

putte
0

Det är nog det vanligaste stället på ramen. Har jag uppfattat. Har lagat min 3314 på båda sidor bak. Fick skarva i från en annan ram. Ca 80cm på ena sidan å andra sidan ca 30cm. Tog delar från mittsektionenerna från rn ram som va slut i bak.

preusvarg
0

Ja hua… och C202 är till ock med ännu värre. den rostar som fan överallt i ramen men samma där spec i bak.

jag kan ju ta som ex. att jag skulle montera en ny balk för momentfördelaren och skulle justera läget något med en hammare. jag pickade och nu menar jag pickade lite lätt med hammaren och missade och "pickade" hammaren i ramen å se den försvan så stor den var.. Jobbet med att byta kraftfördelarbalk slutade med byte av rambalk ca 40 cm och det fanns inget som tydde på detta innan. den är målad med någon slags färg som gör att det rostar från insidan. Nu mera är min ram fylld med spillolja i rambalkarna.

VALP3314
0

Jag har fått försärkt ramen med vinkeljärn vid bakhjulen och svetsat på nya lock på bakbalken, jag har borrat några hål på undersidan av ramen lite här och där skall spruta in en blandning av korrisol och spillolja med tryck luft till våren och har slipat av hela ramen och grundmålat den med rostskydsfärg för plåt tak, väldigt efektiv då plåtslagare använder den direkt på rost som grund då de målar om plåt tak och lämnar garanti på jobbet, utan på detta skall jag pensla flera lager stenskots skydd då borde den hålla några år. mvh :HH

hfb608
0

jag gjorde en egen lösning med rektangulärrör 100*60*5 det ska nog hålla ett tag, var mest nyfiken på om det var ett vanligt förekommande problem.

preusvarg
0

Jopp vanligt e de.. C202 e nog extra drabbad. sen om det beror på att den oftare har en historia att få gå som snöröjare eller om det helt enkelt är en idiotkonstruktion det vet jag inte.