Modifikationer
Hej, ingen som kanske skulle vilja dela med sig av div ombyggnationer på sina bilar. Framförallt valp och c202..
Skulle va kul å se vad som e gjort och inte.. =)
Är också väldigt intresserad av längre resor med dessa bilar om det finns erfarenheter..
mvh johannes

Kolla min tråd som heter C202 i förklädnad.. lite lätt modifierad. *L*

Varför skivor?? Bättre reservdelstillgång, lättare att rengöra eller?? Låter som ett ganska jobbigt ingrepp..
mvh
Skivor fungerar även efter ett "dopp" skiten. Har kört Valp i skiten å får alltid justera å renovera bromsar. Kör 13 bil nu å samma renovering å justering. Klurar lite på hur man åtminstone får skivor i fram på 13 bilen.

precis. och ett annat argument för mig är att skiten inte fungerar bra helt enkelt. jag har varit på alla delar i systemet inkuderat att sbarav backarna till trummans diameter men något fel är det någonstans och jag har helt enkelt givit upp. nu blir det Zusuki skivor och nån sorts vanliga ok.. så e det nån som har behov av nya backar och frächa trummor bromsförstärkare huvudcylinder å hjulcylindrar så e det bara att höra av sig.-
Har varit inne på skivor på min "11 bil" men för stunden lagt detta på is då spårvidden på mitt bygge skulle öka så dramatiskt med andra fälgar som följd av detta ingrepp.
Varför ändra spårvidden vid montage av bromsskiva? Den monterar man ju innanför navet.