Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettstorvalpar-c300-serien
Läst 1206 ggr
Anders 303
0

Ny winch

Vill bara göra er lite avundsjuka.. Jag har idag köpt en till winch det blev en Warn m 15000. Lite fakta:

M15000 FORDONS VINSCH  

När du behöver ett riktigt stort fordon för att utföra arbetet behöver du också en vinsch med högsta kapacitet. WARN M15000 - vinschen har kapaciteten som krävs. Vinschen är förstärkt på alla tänkbara sätt för att klara av belastningar på upp till 6.804 kg. Utväxlingen är 315:1, med 27 meter 11mm lina och har en kraftig säkerhetskrok. M15000 är tungviktaren bland de elektriska vinscharna på marknaden.

ClapSmileTongueWinkLOLBig%20smileBig%20smileBig%20smileStarStarStar

Har även en Tabor 9K som nu skall få wincha mej och min kompanjon bakåt istället….     Vilka är avundsjuka??????????  jag e jätte glad. Det hära är lika stort som att bli farsan eller nått åt det hållet. Just nu står den på köksbordet, min fru kommer bli JÄTTE glad när hon kommer hem ( det är en överraskning )   Bild finnes på www.skogspaddan.se  se mappen nya bilder……   Det är ju jätte bra…..     Snart har vi fått igång servot på bilen, nya "rally" stolar, en till winch nu kan inget stoppa oss………………

Lynghaug
0

Jo ----- jag tar bara tgb 13 och drar er baklänges, i värsta fall om ni trilskas med winchen så får jag även lägga i lågväxeln. (ha-ha)

Och plopp så vaknade jag ur den drömmen ------- vad kostar en sådan winch och vem säljer den, verkar i allafall se kraftig ut.

Anders 303
0

Det är Rindab som säljer dessa. www.rindab.se

Kostar 15´+ moms.

preusvarg
0

grattis till en fin leksak *L*  jag håller mig nog i alla fall till mina mekan winchar *L* Kom ut i skogen den 20 de och testa nyförvärvet.

Anders 303
0

Bilen är inte klar ännu…….

Lynghaug
0

Men det är inte den 20 de ännu ……..

preusvarg
0

Exakt det är ju hur mycke tid som hällst till den 20 de. *L*

och har vi tur så kommer de en skvätt snö också. de e skit kul att köra i snön.

preusvarg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer en bild på bus i snön på BMK

Snajjp
0

här kommer en bild på bus i snön på BMK

Snö…….vad är det för nåt??

Här bara det blåser och är 7-10 gr varmt.

preusvarg
0

Snö de e sånnt där lappmögel vet du! ett fenomen som vi i bland kan råka ut för här i fjollträsk. ex förra året *L* och min tro är att vi kommer att få en skvätt i år också men det kan dröja en aning till kanske. roligt att busa runt i är det i alla fall. och kan nämna att man är driekt ohjälpt av sina breda däck.. önskar att jag hade haft orginalets sågklingor kvar *L*

Lynghaug
0

Det kanju finnas en liten möjlighet att vi får snö att köra på/i på lördag, bäst att inventera snökedjorna.

preusvarg
0

ja å som de ser ut nu så en varm jacka å massor av soppa i tanken om man tänkar ta en omväg.. he he.

man ska ha klart för sig att tullinge är ett riktigt köldhål. det skiljer nästa 5 grader på kvicksilvret mellan Solna och huddinge… åt det kallare hållet. *L*