Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 953 ggr
Thomas_J
0

Framhjulsdrift kopplar inte in - c202

Bytt membran i klockan för inkoppling - dock verkar fjädern inte orka trycka in framhjulsdriften.

Tar jag bort justerskruven och trycker in stången manuellt går den i.

Vad göra?

TESSiER
0

Jag har ingen koll på 202an, men kolla så att fjädern inte är "trött". Kanske det går att dra ut fjädern lite så att den blir längre

/Stefan

MRAmazon
0

Ingreppet justeras med justerskruven det skall bara vara 0,1 mm spel mellan runda plåtskivan och huset sedan dit med membranet nästa plåtskiva och muttern. När det är vacumlöst är framhjulsdriften inkopplad.

/Lars

omega24v
0

På min 13 var insugsröret till magnetventileln igensatt, så att manövreringen inte fungerade. Jag vet inte hur konstruktionen är på tidigare, men borde vara liknande.

preusvarg
0

Exakt jag bekräftar bara ovanstående. framhjulsdriften ligger i i vakumlöst tillsånd. så kolla fjädern att den inte säckat i hopp.

Thomas_J
0

Felet var enkelt avhjälp……

När jag bytte membranet visste jag inte om att det går att justera. Detta fick till följd att jag lät det nya membranet rotera med då jag drog fast det.

Detta gjorde att justermuttern skruvades in samtidigt.

Jaja, man lär sig något nytt för varje dag!

Thomas_J
0

Skall tilläggas att det inte gick att lägga i driften manuellt med det nya membranet - det gick dock bra med det gamla som var sprucket men rätt injusterat!