fällbar ruta på c202??
Finns detta? Tycker mej se på en del bilar att rutan liksom går gämt med a-stolpen.. På min bil sitter den insänkt c.a 3cm.. Om detta finns så vill jag ha om nån har liggandes. Hör av er…..
Förövrigt så har jag 1 st blinkisglas + 2 blinkisreflektorer till c202 som jag ger bort till nån som vill ha.. Vet att dessa är svåra å hitta.
mvh johannes

Menar du att du sett en fällbara ruta på en C202? eller är det militär valpen för den har vad jag vet fällbar ruta åtminstonne kapellvalpen. jag vet inte om det på ett enkelt sätt går att få till det. men med svets å vinkelslip går ju det att fixa helt säkert

Jo, c202, kolla in medlem med namn Larank.. Ser onekligen ut som om rutan sitter längs med a-stolpen.. inte jättebra bild kanske.. Detta är inte den enda jag sett som ser ut så här..
mvh

ok jag ska kolla. de e ju klart hade det funnits på tillbehörslistan när dom var nya då hade jag kryssat i alla fall. trevligt att kunna öppna och sitta först *L*
Den svenska kapellvalpen har INTE fällbar ruta. Däremot den norska varianten på 903 eller 3314, Volvo Feltvogn, har fällbar ruta.
Detta med anledning av att den skulle kunna packas i containrar för transport, den är alltså möjlig att lätt plocka ner för att få den lägre.

Nu vet jag att det finns till 202an.. Var förbi hos Roger i Karlstorp en sväng idag och visst stog det en 202a med fällbar ruta där som nu är undanlagd och redo för montering på bilen framöver..
Inte bara kul med sån ruta, tycker det ser lite bättre ut dessutom utan (hålet) som blir på min org..
Ingen som har frihjulsnav å sälja till mej förresten. Är också ute efter fina org. strålkastare till 202 med fästram och allt.

aj aj.. man kanske inte borde tala o att man städat garaget.. hmmmr.. varför är det alltid så???
jag har mörkerlampor av armé modell liger röda utan kepps å vita med.. små söta rackare.
jag tror vi blandade i hopp de där med fällbar ruta. den jag sett var öppningsbar i underkant. så jag backar ödmjukast. jag har defenetift fällbar ruta dock på min C202 he he.. bytte hela karossen för att kuna sitta å åka utan ruta *L* Cj 5 å lite M38A1 är det i min nu mera som många redan vet.

Jo fällbar kanske e å ta i, öppningsbar i underkant var vad jag menade.. =)
Det verkar vara som dom orange vita har fast ruta samt vissa vägverkare. Alla vattenfallare som jag har sett har den öppningsbara. Se mitt fotoalbum. Det är kul med detaljer!