Valpköp?
Tjenare, behöver lite råd… Har fått ett erbjudande om en 202 -81 för 5000. Det som finns att göra på den är att det är nått fel på framaxeln…. nån som vet nått typiskt fel? nån dyr historia? sedan e det lite små rost o lite allmänt pul, men helheten är verkar vara bra..Den går tydligen bra maskinellt..
Har ingen direkt erfarenhet utav valpar, men syftet är att fixa till den o eventuellt sälja den, om man inte blir frälst.. kan det här vara en bra affär? Är dom lätta att sälja? Eller kommer man ta sig vatten över huvudet? Är priset vettigt?
Tacksam för lite råd om brister o så
/mvh Anders
Förutsatt att driften går i. Så kan de va piniong/kronhjulslager som låter illa. Händer även att drivaxeln kan gå av. Har sett att "diffdreven går sönder ibland. Har själv kört av höger drivaxel 2ggr vänster 1 gång. Har nu svetsade drivaxlar. Som alla sa till mej DE GÅR INTE ATT SVETSA. Men mycke pill så gick de.
Det var väl inga jättepengar för den…dom får du ju igen om än du säljer den i delar nästan….lycka till..:)
Peter

Hej,
Enligt mitt tycke ska man akta sig för 202or.Framförallt axlar men även fördelningslådor är en svag punkt som gärna går sönder. Axlar börjar det bli sämre med pga detta till 202orna. De kostar i runda slängar 4000/st.
Min bror har haft en och pajade 2 framaxlar innan han bytte till en urvalp. Den har inte har inte gått sönder en gång. Sen om man ser en urvalp mot en 202a i en backe ja då flinar man ju när urvalpen åker skjortan av 202an tack vare diffbromsen i bakaxeln som 202 saknar. Har själv haft en urvalp ett par år nu och är mycket nöjd! Det som talar för 202an är ju komfort och så men för min del kvittar ju det
MVH
Chrille

En 202 är nog bara bra om man ska finåka.
Ska man ut och använda den som en bil att leka med är det
nog klokast att försöka hitta en äldre t.ex en 9033
jag tycker du ska köpa den gamla valpen istället de kommer du att känna på