Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettköp-sälj
Läst 2042 ggr
preusvarg
0

förgasare

Finns det någon som har en orginalförgasare till en C202 i skapligt skick? är också på jakt efter en kylare.

mosskryparn
0

Vad problemet med din gamla förknasare???

Lynghaug
0

Vad är det för förgasare i en 202:a?? Känner en kille som man skulle kunna beteckna som kung på färgasare, han kanske har en sådan eller så har han med stor sanolikhet möjlighet att fixa förgasaren till en rimlig penning.

preusvarg
0

det sitter en SU förgasare. enligt min ringa mening den utom tvivel bästa offroad förgasaren. men det ska ha kommit från en c202 annars är det iskallt ointressant.. något annorlunda är det med dom som sitter på c202orna andra förgasare gillar inte när det lutar.

Lynghaug
0

det är väl bara utförandet på flottöhuset som skiljer sig, har du någon typbeteckning? Ett vanligt problem annars med den förgasaren är att det bildas skit runt "kolven" så att den kärvar, brukar får massa konstiga konsekvenser.

preusvarg
0

jo jag har gräft ur lera ur den en gång *L* men konstigt nog så fungerade den aldelles utmärkt efter den behandlingen. men nu tycks den strula lite spec när det är kallt.. så sliten är den säkert.

mosskryparn
0

hur beter sig ditt strul… svårstartad, lätt sur…????

MRAmazon
0

Förgasaren heter SU-HIF 6 och är relativt vanlig på 240 serien det som kan skilja är förmodligen flotörhuset som kanske går att flytta över. Bränslenål BCJ

/Lars

sos
0

Preusvarg -Vad har du emot stromberg? det är ju en vidareutveckling av SU konceptet men man har bytt ut den "kärv-benägna" trotteln mot membranet…. en kuriosa detalj är ju dock att motorcykel förgasare ofta är konstruerade likt SU -så den kanske ändå är bättre?

preusvarg
0

Jag har provat stromberg men det fungerade inget vidare. så det är bara en erfarenhet antar jag.  annars har jag inget emot förgasare som fungerar. insprutning är dock ändå att föredra tycker jag

sos
0

Jepp, insprutning typ K-jetronic med minimalt med elektronik…synd den inte klarade de allt högre avgaskraven…vilket i och för sig inte är så konstigt….bara man hade pump och soppatryck så fungerade det (de endra problem jag haft var att man inte bytte filter i tid och då tappade motorn orken)

Det plus ett gammalt hederligt brytarlöst system som fanns på Volvo 240… konstigt att ingen Kina-fabrik börjat producera en bil typ 240 i ett mindre format, men framhjulsdriven…robust enkel GDS bil (ståltråd, skiftnyckel, mejsel och gott om plats under huven), …service/underhåll till priset av en hamburgare…vad gör det att den skulle ta 1dec mer bränsle per mil…det skulle man ju ha tjänat in på första service kostnaden på dagens bilar som i princip är närmare en krona/mil… eller gör den som miljö-bil för E85 (öka systemtrycket i insprutningen med en bricka eller hårdare fjäder) så gör den extra decilitern inget… sedan skall man ju se till tillverkningen också…ingen elektronik,AC, lull-lull och andra komponenter som är miljösvinande vid tillverkningen….hederlig plåt från återvunna konservburkar (eller nedsmälta vapen som det ändå finns för mycket av)

Räcka ut tungan

preusvarg
0

kloka sunda ideér tycker jag.. det kanske sitter nån å läser å tar dig på orden :) men varför inte om man nu moddar en motor till sprut typ kj tronic så varför inte gå på metanol bränsle.. det blir ju en ordentlig efektökning också å omman vill så kan man ju faktiskt gud förbjude tillverka eget bränsle som man vid eventuell driftstörning kan konsumera *asg*

preusvarg
0

angående drivmedel så kan jag meddela att i USA så tycks det bli mer och mera populärt att köra med gasol i jeeparna.

sedan om man anser jenkarna intlegenta eller inte det vet jag inte.. men man funderar ju efter ha tittat på den här lilla snutten. sanslöst är min ända komentar

http://www.youtube.com/watch?v=HCkYfYa8ePI

sos
0

Tittade en stund…men man får en sådan där krypkänsla likt vissa serier där man ser något idiotiskt på gång och så orkar man inte titta på det…man liksom skäms å deras vägnar -hur som helst kom att tänka på den klassiska frågan som ställdes i USA - vem ligger begravd i George Washingtons grav och 99% svarade -ingen aning (detta berodde på? att undervisningen var så hårt fokuserad på denna grav som MONUMENT att den som låg där inte "kom med").

Nåja E85 är ju något av en återvändsgränd…finns ju andra lovande saker som du påpekar…t.ex. svartlut i massaindustrin…jag tog E85 som exempel och det är ju det som är på tapeten idag…tyvärr lyssnar ju ingen om man inte säger Etanol i samband med fordon och miljö… absurt men så är det.

Det är ju en ganska bisarr situation i dag då bilarna inte bara är dyra i inköp…de kostar multum att serva…delarna är löjligt dyra (pga av att det mesta är hela komponenter -går t.ex inte att köpa en separat tändkabel utan man skall köpa ett helsvetsat sjok med spole och allt a 6000Kr) och finns aldrig på lager och inget går att laga själv…t.ex baklysen -det sitter enbart 21w glödlampor där och de regleras 5 eller 21 eller något annat beroende på om man bromsar, dimlyse och detta sker då via styrdon som ändrar spänningen…som givetvis pajar och måste diagnostiseras med data och sitter på ställen omöjliga att komma åt…dvs kostnad på några tusen lappar när det förr räckte att byta lampa…

PS det sitter 5, jepp 5 lampor bak (på varsin sida) på Skodan…så nog tusan hade de kunnat montera in 5 och 21 på ett traditionellt sätt… men man kanske skulle betalt några tusen extra för diod-lampor…grrrrrr

preusvarg
0

Ja fan de var bättre förr he he

mosskryparn
0

Är du fortfarande ute efter förknasare????

preusvarg
0

både ja å nä.. jag har numera tre stycken av varierande skick. men ingen som är bättre än den som sitter på.