Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettstorvalpar-c300-serien
Läst 1442 ggr
micked
2007-01-30 18:52
0

skönt.......

var just och besiktade min lilla sötnos(304) och f-askapet gick igenom. Besiktningsgubbe var hygglig nog att fixa däcken (37-12.50) samt extra bränslebehålleren i registerutdraget. så nu är den laglig på alla sätt och kanter.

Har äntligen hitta en firma som kan förse mig med styrservo. För endast c. 13 000 kr. Men den lär fungera bra och vara enkel nog för mig att montera. Sen blir det väl ha få i ordning inredningen. Har funderat mycket på vilken inne värmare jag vill ha. kompisarna åka med sina 11- och 13 bilar till Ryssland förra veckoslutet. tyvärr kunde jag inte åka medLedsen. Men de hade haft det bra. Webaston lär ha värmt mycket skönt.

Själv  funderar jag också på en använd webasto el dyl. men också på gas eller sprit. När man bygger med/på budget får man lova att kompromissa. Ideer?

Men det var verkligt skönt att få bilen genom besiktningen. Jag var verkligt oroad för bakstötdämparna. De måste bytas till nästa sommarresa.

MVH, Micke

mosskryparn
2007-01-30 23:21
0

13000:- för en styrservo??? låter dyrt.?. Skönt med bes. ialla fall..

mvh

lunden
2007-01-30 23:55
0

Vad e det för servo du har köpt?? en sån man sätter på rattstången eller en komplett styrväxel??

Mvh Lasse Lunden

ErikL
2007-01-31 01:29
0

Besiktningsgubbe var hygglig nog att fixa däcken, kan dom ändra i reg. beviset som dom vill eller krävs det några intyg.

Mvh. Erik

micked
2007-01-31 18:05
0

Servo är menad för series land rovers men fungerar perfekt på volvon. Kan ses på cp component i england. Det kommer en hjälpcylinder fast på styrstaget som känner av när man vrider på ratten. 13 000kr….dyrt och dyrt. Mer pengar än vad jag egentligen vill satsa men å andra sidan så fungerar den bra och är simpel att montera.

Det är med besiktande av däckena. Jag bor alltså i Finland. Här får man höja däckdiametern 50mm och bredden med 100mm. Detta på personbil(=c303:an) Men 304 är lastbil så det gör saken lättare. Det går under titeln "alternativ storlek" annarrs finns det inga problen men orginalfäljen är 7,5" och en 37/12,50 behöver ju lite större. Därav det där med hygglig…

Micke

sos
2007-01-31 18:53
0

Hmmm… är det vettigare regler i Finland vad gäller besiktning? EU-land så det kanske vore ide att regga i Finland och sedan plocka över till Sverige…

Räcka ut tungan  vi har ju litet inslag av förmynderi i Sverige (knappt märkbart) och nästan alla, bara nästan alla regler och föreskrifter är ju idealiska och ger oss medborgare ett 100% skydd mot vår egen dumhet…. jag kanske inte borde tagit upp detta med regga i Finland… då upphävs ju skyddet så att säga… näää man kan ju inte ansvar för sitt eget liv och handlingar… det har vi ju Staten till.

Räcka ut tungan

Seglarn
2007-01-31 19:57
0

Intressant med servon! Undrar om man kan få hem den för bättre pris??

Loffe
2007-01-31 22:27
0

Besiktade 11-bilen för första gången i måndags. Enklaste besiktningen jag varit med om! Ena Besiktningsgubben tryckte på lite knappar varpå den andra utbrast "det blinkar ju som en julgran". Sedan lyfte de upp och röck lite i hjulen för att försäkra sig om att de inte trillade av. Lite koll på lyserna var inställda och sedan var det klart med orden "jaa, det är väl inget att bråka om".

Har du tänkt att använda värmen under färd eller när bilen står stilla. Vill själv installera någon typ av extravärme. Har funderat på att installera en dieselkamin från Glembring (www.glembring.se). Brorsan har en till båten och den har fungerat hur bra som helst. Behöver ingen el så man har i alla fall värme om man blir strandad och en jeepdunk med diesel räcker typ i en vecka.