Ingen drivning fram!
Vad är det för fel om man inte har nån drivning på framaxeln. Frihjulsnaven är ilagda. Kardanen snurrar, men den driver bara bak.
Jag misstänker att det kan vara en drivaxel eller nått sånnt. Hur gör man när man byter/kollar detta?
Kan man ta reda på vilken sida det är innan man börjar skruva eller är det bara till att chansa på en sida?
MvH: Joel

Hissa upp båda framhjulen och snurra så kan du nog lista ut vilken sida som är paj och så kan du troligen även höra/känna var det är trasigt, det kan ju även ha rasat i diffklumpen.
hej sugga jag hade sama promblem det var frihjulsnaven som var kass bytt dom så funkar de nog bättre mvh defender
ursäkta jag mena djang (JOEL)

Ok, ska ut å kolla om jag kan hitta felet, frihjulsnaven är nästan nya så dom tror jag inte att det är. Men det klart,. nya saker går ju oxå sönder!

Har nu undersökt det lite mer. Men har inte hittat något fel, har snurrat hjulen, hörde ingenting. Har tatt bort bultarna i båda frihjulsnaven, och snurrat bara dom, för att känna om man drar runt drivaxeln, och det gör man på båda 2.
Har plockat bort det ena frihjulsnavet, såg/kände inget fel på det.
Har oxå plockat bort kåpan till diffklumpen. Men kunde inte se nått konstigt.
Hur ska jag gå vidare, kan det vara en drivaxel, och isåfall hur får man bort dom? Har hittat en STOR mutter, ska man ta bort den och sen dra axeln rakt ut, elelr är det mer som ska bort först, (framaxel)
MvH: Joel

Kan hålla med om frihjulsnaven, på min valp rasade framhjulslagren och på ena sidan var det bara skalet kvar av frihjulsnavet, allt annat innuti var bortfräst av drivaxeln eftersom det var ett STORT glapp i den.
nu när locket är borta. kolla in på dom små yttre dreven "diffdreven" om de rör sej när du vrir på drivaxeln så är dom hela. har sett att diffdreven spricker i kuggarna ibland.