Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 731 ggr
TESSiER
0

Värmeslangar

Någon vänlig valpägare som skulle kunna beskriva lite enkelt hur slangarna till värmepaketen, både fram och bak, ska anslutas. Har bilderna i reservdelspärmen, men får inte riktigt ihop det. några foton är aldrig fel heller. Det gäller alltså 903:an med värme bak.

// Stefan

Calle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har några bilder från när jag lyfte av karossen. Uttaget till extern motorvärmare pluggade jag när jag satte tillbaka karossen.

Calle
0

En bild till

Calle
0

och en till

Calle
0

Till värmepaketet bak ansluts alltså slangarna till de två rör som inte är upptagana.

Jag hoppas att detta förklarat lite. Om det inte räcker kanske jag kan ta några bilder i helgen.

/Calle

TESSiER
0

Ok, Det övre röret är matningen av varmvatten från pumpen, sitter det en förgrening på denna till båda värmarna?

Returen är det anslutningen i bakkant på motorn(den med bälgslangen)? 

Det nedre röret används alltså bara till motorvärmaren.

// Stefan

Calle
0

Du har nog rätt i dina antaganden men jag kan inte hjälpa dig så mycket mer, jag kommer inte ihåg hur det såg ut. Jag har några mil till valpen. Jag ska kolla mer i helgen.

TESSiER
0

Det är ingen panik med detta, finns en hel del annat att göra innan, som att flytta, ta hand om tre barn och tydligen skotta en massa snö. :) (finns en del på bilen med)