Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikett: övrigt-valprelaterat
Läst 2102 ggr
Johannes88
0

Massa Volvos i skövde.

Var i skövde idag och åkte i en rondell och fick se försvarsmaktens förvarings ställe för fordon eller vad det nu är :S. Jag blev väldigt nyfiken och åkte och kollade lite. Men de var ju tyvärr inlåst bakom nätstaket, men dregglade lite ändå. hehe. Till min stora förvåning ser jag nästan nya volvo TGB11or volvo valpar och 100 tals andra fordon på denna stora parkering. En del maskiner såg nya ut å andra såg använda ut. Varför står de där. Jag menar om de skulle bli krig kan dom knappast använda bilar med punkterade hjul osv. En del bilar ahde haft öppna dörrar och rutor och var ju halt förstörda. Dom har ju stått där i flera år. Varför gör dem de. Jag bara undrar. Kan man inte köpa sådanna på nått sätt?

TESSiER
0

Det du sett är ännu ett exempel på kvalificerat missbruk av skattemedel. Trodde iofs att dom gjort sig av med alla valpar redan..

Tror inte att du får köpa något där, men gör ett försök… ring garnisonen i skövde på 0500-46 50 00 ;)

peter74
0

Jag vet att  vissa förband ska skrota sina tg 11 bilar vissa är helrenoverade och på kostade en massa pengar men dom har inte rullat en meter efter det. Och varför ska dom bort jo det är för att dom körs för lite  och dom kostar 45000 kr år i underhåll.

Men dom bilarna som johannes88 såg i skövde har inget med dom tg 11 bilarna som ska skrotas dom har inte lämnatsin än från förbanderna som har dom. Det är väldigt synd att dom gör så här med bilar som är i väldigt bra skick. Gråter

Johannes88
0

Ja dom felsta såg nya ut. Men det fanns de som såg ut att ha stått ett tag efter som de va punktering osv. Stod faktiskt en hel rad me ambulanser.

Lynghaug
0

ska vi åka dit med en bultsax och befria dom ??? Det märker dom aldrig (he he).

Johannes88
0

Ja de skulle vara kul. När jag stod där så nästa dregglade jag ju de var ju fan hur många som helst. Fan att jag inte tog ett kort.

putte
0

Kan åka förbi på onsdag å se om ja inte kan fota lite. Bor ju bara knappt 3 mil bort från Skövde.

preusvarg
0

Gör de.. så gör vi en kupp sen.. å befriar hela högen från ödet att stå där å förfalla. vi kan ju texta nån lapp å lägga kvar typ… volvovalpens befrielse armé har varit här eller nått.. *L*

fors
0

Ta en 11 bil till mig med medans ni håller påOskyldig

Lars
0

Johannes, såg du alltså gamla Volvo valpar där också (903:or)?
Eller var det bara 11:or?

Johannes88
0

Jag tror ajg såg valpar. De var en sådan stor parkering så de va svårt att se å så ver det ju snö överallt me.

motornisse55
0

ja såg dem häromdan. De står utanför Markverkstaden och väntar på att säljas av. Bussar, lastbilar, valpar mm.

Men om ni ska göra en kupp så rekomenderar jag att åka till Axvall istället, mellan Skövde och Skara. Står ett 30-tal fordon intill Pansarmuseet i samma inhängnad. Lastbilar bla volvo viking, 10 st tgb 30, En massa tgb 20 mm, trailers mm.

Hittade ingen bild tyvärr men kanske kan ta en nån da, eftersom jag bor i Axvall.

(Ta en  valp eller viking till mig!!)Räcka ut tungan

Pizza_DUDE
0

Hehe.. Tycker det är lite lustigt att folk så lättvändigt pratar om att fotografera delar av ett skyddsobjekt, där det råder fotoförbud.. :D

Johannes88
0

Men var kan man hitta var det står en annons om dem om dom nu ska säljas.

Klas_B
0

En del av FMV:s Batcher från 2006 (2006:13 och 2006:17) kommer troligen att auktioneras ut av Toveks som vanligt. Blir väl dags framåt april-maj kan jag tro…

http://www.tovek.se/

En del kommer nog att säljas direkt från anbudsvinnarna till civila köpare. Mer info finns tex på:

http://www.terrangbil.net/_forum/forum_posts.asp?TID=483

och

http://www.terrangbil.net/_forum/forum_posts.asp?TID=61

// Klas

putte
0

Ja var där å kollade för en vecka sedan. Å jag kan med stor säkerhet medela att några "Valpar" stog det då inte där. Men ett flertalet 11 bilar av olika typer fanns det. Samt 13 bilar, 20 bilar mm. Såg även några Jeep J20.

Johannes88
0

Ne de stämmer nog. Tyckte jag såg någon valp men var inte säker. De hade snöat som f*n så de gick inte se va de var för några som stod allra längst bort på den där parkeringen.