El * Knepigt Ja och nej.
Detta kann vara en knepig tema att disskutera, och ofta är det så at svar på frågor/problem fins inte i manualer e.l.
Svårigheter kan vara så lättlösta at det bara handlar om et trykk på en sprayflaska til att stora komponenter måste bytas.
Jag har en utmaning nu. Jag har plukkat ur relä ledningar och blåljus från tgb 1315. Jag använde drill och slipmaskin som går på 230v under arbetet. Jag har noga tatt bort ledningar etc som hör till signal delen (elskeman).
Nu efteråt har jag detta problem. Bilen vil inte starta. Startmotoren sviver , men motoren startar inte.
Tackar för alla råd- från dom mäst sannolika till dom osannolika
Kanske dela erfarenheter om el generellt.

Låter som att spänningen till tändspolen borta… slå på tändningen och mät/kontrollampa så du har spänning fram till tändspolen…

här kommer ett osanoligt fel.. som jag råkat ut för
på min bil satt ett störningsskydd för radio monterat på tändspolen och det hade blivit kortslutning i det vilket resulterade i avsaknad av gnista. ett annat osanolikt fel är att högspännings bryggan kan vara trasig "om man har en sådan" detta fel visar sig så att motorn startar så länge du virder på nyckeln men stannar så fort du släpper nyckeln till tänningsläge… man kan då med en kabel tillfälligt bygla den och se om problemet avhjälps…
Tack till båda två.
Tomten måste ha varit här. I dag rullad bilen igen och då med en entusiasm så man ville tro at Fa…n själv kom bak. Härligt.
Roysan har på saiten universalteknik.net förklarat mycket bra om el i bilar. absolut läsvärdigt
http://89.233.228.114/universalteknik/forum/viewtopic.php?t=329