Rulla med TGB
Är det någon som har koll på hur stark TGB-karossen egentligen är? Vad händer om man rullar? Har ju sett några exempel på folk som byggt utvändiga störtbågar. Är det någon som försökt sig på att bygga något mindre invändigt vid första lastgallret?

TgB n är ganska hård . och håller att rulla med rätt så bra.. men du får ju bucklor och sånna e ju inte så roliga kanske. naturligtvis beror det ju lite på hur man rullar i bland håller ju inte den bästa av racingburar . men en vanlig enkel rullning klarar den.. åtminstonne dom jag varit med om att bevittna.. en del har blivit lite krokiga. värsta senariot är ju att lulla framåt åt sida. och med tanke på att dom är lite benägna på att lyfta bakhjulen så.. bur e ju alltid bur *L* fast viktigast av allt tycker jag är bälten se till att alltid ha bälte

Och inga lösa föremål i hytten!!!
//Danne
Har rullat med min 11 och måste bara säga att jag är imponerad av hur bra den höll. Fick banka ut ena hörnet på bilen (ca 5cm)men för övrigt var det knapt en enda skråma. Karossen är mycket stabil! Bygger just nu yttre störtbåge men mest för att det är kul och för att det ser lite tuffare ut.. :) Är bra att ha i skogen också när man flyttar träd osv.
#3 Kan du inte lägga upp några bilder på din störtbåge? Lurar nämligen på att fixa en själv.
Låter betryggande med de erfarenheterna. Annars är ju en utvändig bur lite lockande.
Jag kan bara hålla med om att tgb:n är väldigt hållbar
kolla på bilden i mitt inlägg här http://volvovalp.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=ac96d2a7-7a6c-4518-beeb-28c7416f1b7d