Terrängbilsregister & kanske lite förening
Hallå alla!
Som många säkert vet så finns det ju ett Sugga-register.
Men jag har inte hittat något register över valpar eller över C3-serien. Finns det något sådant som jag har missat?
Om det inte redan finns så är jag mycket intresserad av att starta en databas som håller koll på alla våra fordon och oss ägare. Det har ju om inte annat ett historiskt intresse att bevaka vart alla fordon tar vägen. Jag har iaf en databas som nästan är klar som vi skulle kunna börja testköra inom kort i så fall!
Tanken är att registret skall innehålla info om bilen, skick på bilen och kontaktinfo till ägaren. Ungefär som suggaregistret alltså. Givetvis kommer mailadresser och andra personuppgifter att skyddas för dom som inte vill synas "på nätet"…
Registret kan oxå vara en grund till den Volvoterräng förening som diskuterats här och på andra forum på nätet. Jag tänkte driva på det där med nämnda förening lite mera inom kort, troligtvis i sammarbete med andra grenar av volvoentusiaster. Med en förening i ryggen kan vi ju på ett annat sätt verka i enad front för olika saker som gangnar oss "valpdårar". T.ex. om vi vill arrangera träffar, samköpa reservdelar eller skaffa rabatt på försäkringar och liknande.
Vad säger ni, finns det intresse hos er för ett fordonsregister och eller en förening för volvos klassiska terrängfordon?
O.S.A, A.S.A.P.
M.v.h.
B1N4RY - Christian Mohr

Egil har väl gjort nåt sånt där register?
Verkar vara en vettig idé!
Såg nånting på
http://www.universalteknik.net/
Länkar/Övriga länkar.
Men det var visst bara för små valpar, har jag för mig…
Jättebra idé.
verkar trevligt har och så undrat över ett regisrer så nan kan sök rätt på gamla 3 or son bara står och rosrar sönder