Förgasarinställning 11-bil
Hej! Finns ganska bra beskrivet i bruksanvisningen (del 1) om jag minns rätt. Har du ingen bruksanvisning så finns den tillgänglig på nätet: http://hem.bredband.net/thomat/
MVH
Lyfter lite i denna.
Måste man verkligen lämna in bilen för att få förgasarna synkade? Inga specialknep som stetoskop på insuget eller liknande?
B

För en massa år sedan fick jag hjälp av en kille som kör rally
att synka mina weber 45or på en ascona jag hade.
han hade en flödesmätare modell enkel, men jag vet inte var man kan köpa en sådan eller vad den kostar,, 
//Danne
Använder mej av en 10mm bensinslang ca 30 cm å lyssnar på ljudet/suget i förgasarens halsring. Men först så letar jag reda på HÖGSTA tomgångsvarvet med hjälp av att justera co skruven/förgasare. Endel förgasare kräver att man justerar nålens höjd med att flytta nålen på trottelen å mäta utsticket på nålen. Endel andra har justerskruv genom röret som sitter på trotteln. Justeras då med en flatskruvmejsel som är urjackad i mitten av eggen. Garanterar inte rätt co i bes. Men för det mästa så blir det ett gott å godkänt resultat. För all del glömm inte av att justera både tändning å kammvinkeln (brytaravstånd). Lycka till….
Skall försöka mig på detta så småningom. Co är ju inget problem för våra 11:or 

Tack för bilderna sos!

Hej! man justerar försrt kamvinkel,sen tändläge ,sen förgasare. Man får inte hålla på för länge för då blir förgasarn varma å då blir det förmagert när man börjar köra. Ställ inte tomgången för hört för då börjar det glödtända när du ska stänga av motorn. Slang metoden är en bra grej ,om du inte har riktiga prylar .
Dogge