TGB 30 till 40 000 kronor
Nu händer det nåt på marknaden .Detta måste da vara musik för månges öror
Millesvik eller ?? sänker prisarna på TGB 30 til 40.000kroner.
YES!!!
Bilen annonserast fortfarande
Är inte detta reapris eller? kommer prisarna sänkas ytligare?

Det tror jag att dom kommer att göra. om det inte kommer någon från något annat land å köper hela högen av bilarna.

De är ju väldigt "special-designade" för försvaret bl.a : Maxlast 4.5Ton, ingen tipp, ingen stor kran, inget centralt hydraulsystem för att kunna eftermontera tipp eller kran, automatlåda, hög vikt så de kräver C-kort och får inte köras på de flesta terräng-träffar/platser.
De är i princip oanvändbara för normal lastbils/yrkes entreprenad och blir därmed mer eller mindre enbart "hobby-fordon"… det borde synas på priset.
Jag skulle tro att ett exemplar med stor-kran bakom hytten är värd några kronor mer… eller?

Kanske det. det är ju en kanonbil om man kan hitta en nich att andvända den. jag har en bekant som specialeserat sig på tunga svårt transporter han har ett antal olka typer av Unimogs som han andvänder till det ändamålet men det finns för lite uppdrag för att endast köra sådant så han har ett åkeri också . men skoj är det att köra ut grejer till byggen som ligger mitt ute i ingenstans där helikopter är det ända andra alternativet. finns ju en del pengar att tjäna för begge parter då

Liten nisch… finns där förvisso men det blir till att handlasta av grejerna…sedan saknar man ju kranen när man skall lyfta saker på plats (ofta vill man bygga ihop saker i block i en verkstads/snickeri lokal)… jag tror många drar sig för att köra ut i terräng med risk för haveri etc… bli stående i skogen och reparera där… kostnader och arbetstid drar iväg… man måste ta saftigt betalt pga riskerna eller skriva in det i kontrakt… visst har man åkeri så är 40 tusen ingenting, slipper moms och avdragbart m.m…precis som jeansen blir arbetskläder -hupp nu blev det sagt också… det är trots allt en del fördelar med att ha ett företag…

Jamen visst så e det.. och varför bara jeansen? tittar man i ex. grollsbutiken så finns det annat än bara jeans *L* jo då håller med om att det har stora fördelar med att ha företag. jag har ett enskillt och ett handelsbolag för utlandsaffärer. då e det bra med ett ordentligt org nr *L*