Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 2946 ggr
Loffe
0

B30 - Verkstadshandbok

Finns det några verkstadshandböcker för B30 motorerna på marknaden eller är det tilll att leta i bokantikvariat? Vidare, är man behjälpt av en civil handbok eller hur mycket skiljer från B30 motorerna som satt i de civila bilarna? Finns det någon annan lämplig litteratur om man ska börja gröta i motorn?

Loffe
0

Motorsektionen i den handboken känns inte så överdrivet uttömmande utan snarare som en hjälp för dem som arbetar med dem. Känns som man skulle vilja ha mer idiotbok á la Haynes.

Svorsken
0

Mon tro om inte Bilema har en bok som omhandlar volvo 164/264. I den tror jag det är skrivit om motor med.

Annars om det är nogot speciellt du söker /problem du har så kan jag kanske kopiera  sidor om det du har problem med , om jag hittar det då.

Loffe
0

Inga problem men har funderat på att titta på lite närmare på topplock och förgasare. Handlar nog mest om vetgirighet. Vill gärna veta alla de små perversa tekniska detaljerna.

För tillfället försöker jag fundera ut varför 11-bilen drar så oprovocerat ojämt. Känns som det varierar mellan 1,5 till 3 liter milen landsväg för samma körning. Har någon annan haft samma erfarenhet?

Svorsken
0

Webplatsen Juresta universalteknik har många goda postingar om grejor som inte är så lettt att hitta annars

Roysan har bl.a skrivit om förgasare, kanske det seier lite om det du söker efter

http://89.233.228.114/universalteknik/forum/index.php?sid=971062f3cfca620dd76f541869fc86b2