Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettstorvalpar-c300-serien
Läst 1419 ggr
bdjr78
2007-02-15 15:53
0

Pickup

Är det någon på forumet som gjort om sin 303:a till pickup? Känns som det skulle vara mer praktiskt för mig och dessutom sänks ju tyngdpunkten lite.

Vad finns det för fällor? Vad gäller besiktning så är det reg.besiktning som gäller men annars skall det inte vara några problem. Vad tror ni?

B

preusvarg
2007-02-15 16:03
0

Det borde inte bli några problem alls. möjligen lite stök med lastgallret men det kanske du redan har ett som du kan andvända!

bdjr78
2007-02-15 17:15
0

Hur menar du? Måste det sitta galler för eventuella fönster eller måste hela bakdelen av hytten vara täckt? Eller måste jag ha ett bra för att få fortsätta vara lätt lastbil?

B

preusvarg
2007-02-16 08:49
0

Du kommer att behöva ett lastföskutnings skydd. och i dag så kan det vara så att det inte duger att bara svets i hopp ett sådant hur som hällst utan det kan behövas ett intyg på det. men jag är lite osäker detta är bara 3 hands info. men det går säkert att kolla på vägverkets tekniska avd. Jag vet bara att när jag hade sånna planer för min Ford Explorer då talades det om intyg på gallret. och det är ju hela bakstammen som ska ha skyddet.

bdjr78
2007-02-16 14:33
0

OK skall kolla upp vad som gäller. Kan ju vara så att våra gamla lätta lastbilar inte har så hårda krav, så är det ju med mycket annat. Annars borde man kuna ta ett färdigt flak och montera det, typ ett sånt här: http://www.blocket.se/vi/10399510.htm?ca=15_s eller?

B

wankelsport
2007-02-16 15:38
0

Om inte reglernqa ändrats nyligen så kan du själv utfärda intyg på lastgallret. Det är bara att se till att det har dimensioner enligt reglerna och sen skriva intyg på att det uppfyller kraven. "Mall" för intygen fanns åtminstone tidigare att ladda hem på någon (privat) webbsida som gick att hitta mha google eller annan sökmotor. Jag har tyvärr inte kvar länken eftersom dator havererade  för lite tid sedan.

Det är bara att ringa (eller maila) bilprovningens kundtjänst så ska du kunna få svar direkt.

petewedi
2007-03-23 00:48
0

Det verkar ha serietillverkats en 4-hjulig pickup av c303.

Jag har ett svagt minne av att jag kan ha sett två c303 pickis med flak av trä på ett regemente -93. Nån som vet om de funnits i försvaret och om de rent av också varit med på någon auktion?

Man kan se att bilen existerat på första sidan i 'Operators Manual 1' på http://koesters.dk/manuals.htm

preusvarg
2007-03-23 08:51
0

Då ska det ju inte vara några problem alls. inte för att det skulle ha varit några från böjan heller. titta på mina bilder så ser du ju har jag har modifierat min Valp. står kaross bytt i pappren. Jag har dessuton gjort en liknande operation med en Range Rover tidigare och den dansade igenom bilprovningen direkt.