BROMSTRUMMOR SITTER SOM FAST GUTNA
KAN MAN BARA LOSSA CENTRUM BULTEN UTAN ATT TA AV HJULET OCH SLÅ MED SLÄGGAN FÖR ATT LOSSA PÅ BROMSTRUMMAN ELLER LÄR JAG SKRUVA BORT HJULET OCH SKAFFA EN STOR AVDRAGARE FÖR ATT LOSSA BROMSTRUMMAN?. JAG HAR SLÄPT PÅ JUSTER SKRUVARNA MEN TRUMMAN SITTER SOM SVETSAD
Fordonstyp?

förslag…-ta lös däcket, och slå där fälgen har sin aläggningsyta på trumman ( mellan pinnbultarna) -med en SLÄGGA..-en hammare är ganska värdelös i detta sammanhang….-då ser du om trumman lossnar, sen knackar du "bakifrån"
Då går nog inte missta sej om fordonstypen utav den bild man ser. Utav texen du skriver så förstår jag att du pratar om bakbromsarna. Råkade ut för ett liknande fall får ett tag sen. STORA SLÄGGAN STORA AVDRAGAREN. Om inte de hjälper så får man ta fram gassvetsen och värma på navet. OBS inte på axeltappen. Har en fråga. Är dina trummor monterade innanför lr utanför navet? Trummor monterade utanför nav behövs nav ej demonteras. Finns 2 olika typer av trummor monterade på valpen ej beroende av årsmodell. Lycka till. 
#3 @..fordonstypen utav den bild man ser.
Klart fel av mig - sorry. Gick aldrig in på personliga sidan och såg snöskotern.
Men nu vet vi…
Men snabbast är det ju iallafall om man försöker komma ihåg att nämna vilken bil man snackar om - hoppas bromsjä**ln lossar
det är en3314 från 68 som jag ser sitter dom utan på navet men jag skall kolla återkommer med mer info mvh hasse

Jag har haft samma problem.
Jag försökte alla metoder avdragare, gassvets, jätteslägga, inte ens åkallandet av mörka onda krafter gick det att få isär.
Jag lyckades dock till slut genom att skära av de sex bultarna som håller bromssköldarna mm från insidan och dra ut hela paketet med trumma, drivaxel, lager mm. Sedan for jag till broderns jobb som satte upp den i en press och lassade på en sisådär 60-70 ton, då släppte det med en ganska rejäl smäll. (folk kom från alla håll och undrade vad som hände
)