Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 727 ggr
mikal
0

Lördagkväll på stan

Igårkväll var jag och kompisen ute på stan med Valpen och åkte runt lite. Stannade vid banken i Hudiksvall och stängde av motorn
och all belysning.

Efter en stund kommer en mycket berusad man och börjar titta på bilen - utan att se oss inne i bilen. Vi satt tysta och iakttog.
Efter en stund börjar han dra med handen och smeka bilen var på
han tar tag i bilen och börjar knuffa på den.
Då tutar jag - ingen reaktion. Öppnar fönstret och frågar vad fan han vill för något. Mummlar på fyllespråk.
Han går över till min sida och jag öppnar mitt fönster och frågar vadfan han håller på med. "eeeöh ööööppna dörren!!!" skriker han.
I helvete jag gör, säger jag. Då rycker han tag i handtaget och ska öppna men som tur är hade vi låst dörrarna inifrån.
Vad hade man gjort om han hade slitit upp dörren!? Då hade man ju behövt försvara sig.

Vi bestämde oss för att åka då. Så vi åkte ett par varv runt stan och parkerade liten bit bort ifrån där vi parkerade tidigare.
Efter en stund kommer mannen vinglande igen varpå jag faktiskt tog fram mitt 30cm långa knivblad.
Jag öppnar en glipa på fönstret så jag ska höra vad han står och säger. Klagar på mitt halvljus som var för starkt (!)

Sedan börjar han prata om lumpen. Han hade sett 7st såna bilar i lumpen. Du måste köra försiktigt. Aldrig göra dig av med den.
Är det en B21 i den där? Jag svarade att det var en B20. Nä det är nog en B21 det där envisades han. Så helt plötsligt var han trevlig - om än allt för onykter för en riktig konversation.

Man ska inte heller tolka efter bandvagn på grusväg fick jag höra.
För då gick skidorna sönder.

Micke

Staffan
0

Det här inlägget gillade jag - underhållande läsning!

Tack // Staffan

gusten
0

Så kan det gå. Men hur kan du lyckas låsa dörrarna från insidan? Enligt din profil så har du en 9033:a?  /Gusten

egil
0

Inlägget borttaget av skribenten i protest mot oväntad, oanmäld och oönskad reklam

Dexxas
0
mikal
0

Precis som Dexxas säger, jag stoppade en pinne i hålet. :)
Och ja det är som sagt en 9033.

MVH Micke

lfc
0

Hej micke!

Hur går min gamla trotjänare, du sköter väl om den ;)

MVH En före detta valpägare från Värmland.

mikal
0

Nej vad kul, är det du!? =)

lfc
0

Japp i egen hög person :), går den fint?

gusten
0

@ Dexxas

Jag har bara uppmärksammat att det finns ett hål på den till bakdörren. Hmm, borde fixa hål till de andra fyra också…

@ egil

Har du bilder på kreationen? Blev lixom lite nyfiken… /Gusten

egil
0

Inlägget borttaget i protest mot oväntad, oanmäld och oönskad reklam

av egil

gusten
0

@ Och jag som gjorde mig skyldig till brott mot upphovsrättslagen då jag "gjorde du vet vad". Undrar om du kan klassas som medskyldig? Ha en fortsatt trevlig helg! /Gusten

egil
0

av egil

Kjelle69
0

Fan Egil, du är ju uppe lika sent som jag !  04:48.  Det är då amatörerna gått o lagt sig !

egil
0

av egil

Kjelle69
0

Hihi, som mentaliteten finner sig just nu så bytes pilsner smiliesens dunkla hemligheter gärna ut mot 1 kartong gamla Kalle o Hobbe !

Känns rätt bra att vi har dygnet runt bevakning, måste ju snart gå å lägga mig, bara man skulle bli lite trött snart så….

egil
0

av egil

Kjelle69
0

Har du inte gått o vila ännu !????

Staffan
0

Tycker fortfarande att den här historien är störtskön!

Glad

// staffan

DEFENDER
0

DU SKULLE BARA KLIVIT UR BILEN SÅ HADE HAN GÅTT Glad

Faxlin
0

Den här historien tyckte jag om. Trevligt skrivet.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars