Tack för mig !
Hej alla små och stora valp ägare.
Jag har tagit ett beslut att avsluta mitt arbete som Sajtvärd för VolvoValp. Jag vill passa på att tacka samtliga medlemmar för en väldigt fint tid, det är otroligt vilka kunnskaper ni sitter på.
Jag eller iFokus återkommer med mer information om den vidare driften, samt vem som tar över som värd.
Vi ses ute i terränglådan 
Med vänliga hälsningar
Andreas Eriksson

Trist, men tack för ett bra jobb, Andreas! Vad hittar du på istället? Rattar elva på heltid? :)
Erik, Nässjö
Hejsan!
Var en tråkig nyhet, men hoppas att vi ses mer ute i terrängen. Tyckte att vårt möte i gågna helgen var mkt trevligt.
Carl

Hoppas att du kan fortsätta dela med dig av dina bravader,,,
Mycket rolig läsning!
//Danne

Hoppas att du finns kavar på sajten.
Tack för ett bra jobb.
Sören

Lycka till i fortsättningen. Ratta lungt (men inte för lungt)! /Gusten

Vem tar över?
Hur mycket tid lägger du ned på sidan?
Vad gör du för något på denna sida?

Va trist! Hoppas vi ses på sajten!
#1 Tiden vill visa….
#2 Tack det samma. Det var riktigt trevligt att träffas, och vi ses garanterat fler gånger 
#3 Det blir på en annan plats….
#7 Det vet jag inte riktigt änn, men är det någon som är intresserad så ta kontakt med Staffan på iFokus.
Lägger fort ner ett par timmar om dagen, och det går på att generera trafik in till sajten och följa med på vad som händer på forumet. Sedan är det att skriva lite artiklar och få lagt den strukturen man önskar ha, samt få ut information som kan vara intressant för oss som ägare.
Till er alla andra, tusen tack skall ni ha… det har varit jättekul.
Mvh Andreas Eriksson
Avtroppande Sajtvärd - VolvoValp

tråkiga nyheter! men du skall väll inte lämna forumet helt?
#10 Blir nog en lång pause…. så tittar jag nog in lite då och då

WELL..-"HERE'S LOOKING AT YOU KID…"
#12 ?
ja får tacka för den här tiden då /Jocke
Ha de bra A Eriksson tycker du gort ett kanon jobb här på sajten.Hoppas vi syns på någon träng träff framöver mvh Fredrik obs Jag lägger också av här på forumet ha de bra alla Valp intresserade här på forumet HEJ
tackar för en bra tid både Eriksson och fredrik, nu när vintern närmar sej får jag säkert mer tid att kolla runt på forumet så vi hörs alla valpisar mvh hasse

#13…-har du inte sett några Humphrey Bogart-filmer???
Tack för insatsen. Forumet har varit av stor nytta!

Tråkigt att höra!
Tack för tiden.
Tråkigt att du inte är här på forumet Andreas, men lite patetiskt med.
2006-09-13 berättar du at du inte vet vad du vill ta tag med senn ser jag på din avitar på terrängbil att du redan är där dagen efter. och det var ju bra att det löst sig
Lycka till med din nya sajt
Farscken
Då läser du inte riktigt. Andreas sa att "Tiden vill visa….". Jag tolkade det som att han visste vad det var, men inte önskade säga det.
Smygaren
Urskäckta att jag är lite sen med att svara. Jag tyckte detta var lite konstigt när jag läste det. Om du eller jag läste riktigt får andra bedömma.
Jag läste inte bara några ord som du , men vågade tänka på vad som händt i summa. Så på denna punkt är vi olika du och jag.
Inte nogon av medlemmarna har hörd en enda signal om at han skal avsluta.
Det är hemmligt vad han skal ta till med.
Att etablera en en ny sajt är inte gjord över natten, men måste vara planerad
På tiden när Andreas slutar är det inte avklarad vem som skal bli ny Sajtvärd. Så skriver i alla fall Andreas själv.
Det hade varit en mera professionell avveckling om det stod en ny verd redo på tidpunkten när Andreas lämnade - tycker jag.
I summa stod volvovalp utan Sajtvärd, och Andres med en ny sajt i samma tema detta kann som värst snabbt tolkas som en fanflykt , men det vågar jag inte spekulera i. När nogot är hemligt så öppnar det för nyfikenhet. Frågan blir ju då varför så hemmlig?
Andreas har ju skrivit at han vill besöka sajten, och då kommer han nog at berätta varför så mycket mystik om detta.
Hur kann du Smygaren vara så säker på at jag tar fel?? Vad vet du som jag inte vet?

AndreasE var här senast 30/3 kl 8:52, enligt hans profil.

Troligen ville inta Andreas vara den som snodde alla forummedlemmar här,, kanske känndes lite kymigt att ragga medlemmar på det sättet?
Sedan visste han ju inte om det skulle bli en hitt,, bara att han på det nya forumet kunde göra layout/utseende/funktioner som han själv ville,, det tror jag inte var möjligt här,, men detta är bara vad jag tror,, inget som han sagt själv.
//Danne

Det är väl ett fritt land! Andreas får väl göra som han vill… kan inte detta få bli historia nu… han har ju på inget sätt försökt via inlägg på detta forum "ragga" nya medlemmar… låt det vara.
Han må väl få hälsa på, på denna sajt som alla andra…
Människornas kändsla skall man inte skoja med.
När dom upptäcker att dom är lurad så känner dom sig besviken med stor B och då kan alt hända.
dom flesta holder tyst , inte alla sejer det så tydigt som i dessa videona vad dom känner.
Endas prästen kann tro, vi andra måste veta eller inte veta Endast Andreas kann gi mera precis information.
Jag tycker som sos. det är et fritt land och innanför ramar kann man göra mycket, men det är oxå lagligt att ha känslor och kunne uttrycka dom innan ramar. När man så gör nogot som öppnar frågetecken , ja då borde man oxå göra det man kann för att eliminera det negativa. Jag har inte "dreaming" om vad som är riktig bild här och tycker man skal lägga bollen flat i alla fall till Andreas har sagt sitt.
Titta på videon http://youtube.com/watch?v=kGH1olNSLg4

Svorsken !
Till info, så fick ifokus besked om att jag vill avsluta som Sajtvärd i ok tid, och dessa startade arbetet med att jakta på en ny värd som inte är avslutad.
Varför jag valde att sluta och starta för mig själv är ju igentligen inte specielt relevant, det var många faktorer som avgjorde. Det viktigaste är att det finns plats för både VolvoValp, Universalteknik, lapplander och till slut Terrängbil, och det ser det ut att göra.
Men det blir upp till var enkel individ att själv välja vilken sajt han eller hon vill besöka, eller samtliga. Och därav se ni inte, ej heller kommer att se "mig" posta material i syfte av att flytta medlemmar mellan sajter.
Vill du ha mer information Svorsken, så får du gärna ringa mig: 91568325.
Jag har nu gett besked till Niklas att han kan låsa tråden, eller ta bort den helt, då den inte fyller någon funktion på VolvoValp.